Lexus má v oblasti elektrifikovaných vozidiel, ktoré si buduje už vyše 15 rokov bezkonkurenčné skúsenosti. A vďaka nim sa luxusné SUV strednej triedy stalo novým referenčným bodom v segmente. Ponúka špičkovú kombináciu výkonu a účinnosti, ako aj dojazd v EV móde. Model vo všetkých kľúčových parametroch zďaleka prekonáva väčšinu konkurentov.
Elektrický dojazd (EV) modelu NX 450h+ sa pohybuje v rozpätí 70 až 74 km v kombinovanom skúšobnom cykle WLTP, pričom pri jazde v meste – teda v oblastiach, kde je zvlášť dôležitý čistý výkon vozidla – sa predlžuje na 89 až 97 km. Tieto údaje, spolu so spotrebou paliva na úrovni 0,9 – 1,1 l/100 km a oficiálnymi emisiami CO2 v rozpätí 21 až 25 g/km, sú s veľkým náskokom najlepšie v tejto triede vozidiel. Navyše na otvorených cestách dokáže Lexus jazdiť na elektrický pohon rýchlosťou až 135 km/h.
Toto luxusné SUV strednej triedy nielen zájde ďalej a vydrží jazdiť dlhšie na čisto elektrický pohon pri nulovej produkcii emisií, ale ponúka prvotriedny výkon aj v situáciách, keď sa mu vybije akumulátor. Vtedy sa vráti k plne hybridnému elektrickému pohonu, zatiaľ čo väčšina konkurentov prepína len na spaľovací motor – čo nevyhnutne znamená vyššiu spotrebu paliva aj produkciu emisií. V takom prípade je spotreba paliva u konkurenčných modelov v priemere o 23 až 30 % vyššia, než vykazuje plug-in hybrid NX 450h+.
Plug-in hybrid elektrický systém značky Lexus má spojenie vysokoúčinného 2,5-litrového 4-valcového atmosférického motora pracujúceho v Atkinsonovom cykle, generátora elektromotora a dobíjacieho lítiovo-iónového akumulátora. Akumulátor má kapacitu 18,1 kWh – čo je ďalší najlepší parameter v triede – a pomocou 32 A palubnej nabíjačky s výkonom 6,6 kW je možné ho plne nabiť približne za dve a pol hodiny. Kvalita akumulátora, zdokonalená špičkovými technologickými znalosťami spoločnosti Lexus, je základom elektrického výkonu vozidla. Model NX 450h+ sa štandardne dodáva s energeticky účinným pohonom všetkých kolies (AWD) e-Four, ktorý v prípade potreby využíva prídavný elektromotor na pohon zadnej nápravy.
Úspechy modelu NX 450h+ sú len jednou stránkou veľkého skoku vpred, ktorý urobil rad NX v oblasti účinnosti a efektívneho výkonu. Plug-in hybridný elektrický model NX 350h zároveň využíva výhody komplexných technických vylepšení a aktualizácií, ktoré prinášajú všestranné zlepšenie. V porovnaní s predchádzajúcim modelom NX 300h je nový systém 4. generácie o 24 % výkonnejší; vyvinie max. výkon 245 k (DIN), vďaka čomu sa skrátil čas zrýchlenia z nuly na 100 km/h v prípade modelu s pohonom všetkých kolies o 15 % na 7,7 sekundy.
Za tento nárast výkonu sa však neplatí žiadna daň z hľadiska spotreby paliva či produkcie emisií. Oficiálne údaje zo skúšok ukazujú približne 20-percentný pokles hodnôt emisií CO2: v modeli s pohonom AWD začínajú na úrovni 135 g/km v kombinovanom skúšobnom cykle WLTP a končia na úrovni 129 g/km v prípade verzie s pohonom predných kolies (FWD) a spotrebou paliva od 5,7 l/100 km (FWD). A to je len časť celkového obrazu: nový Lexus NX prináša aj ďalšie odmeny v podobe povznášajúceho výkonu, odvážneho dizajnu a povestného luxusného spracovania pod vedením majstrov takumi, čím otvára novú kapitolu značky.
zdroj: Lexus News