Mercedes-AMG C 43 4MATIC kabriolet

Mercedes-AMG

C 43 s AMG Performance výfukom má nádherný zvuk!

Ráno dostávame s kolegom kľúče od kabrioletu Mercedes-AMG C 43. Ako zisťujem, verzie označené číslami 43 prináša Mercedes len s pohonom 4x4 (4MATIC). Keďže auto bez strechy mám doma a kolegovi sa pri teplote cca 15 stupňov tiež nechce do jazdy s vetrom vo vlasoch, plátennú strechu nechávame hore. Napriek tomu veľmi zreteľne počuť ostrý zvuk 3,0 litrového motora V6 s výkonom 270 kW (367 k). So zapnutými klapkami znie auto geniálne. S viacerými sa zhodujem, že dokonca lepšie než V8 v AMG E 63 s. A to som pritom veľký fanúšik zvuku osemvalcov, no menší šesťvalec v kombinácii s príplatkovým výfukovým potrubím s klapkami znie úplne fantasticky! Neveríte? Pustite si video.

Po krátkej pauze na kávu v miestnom vinárstve si sadám za volant a môžem tak vychutnať aj iné aspekty jazdy ako zvuk. Auto je prekvapivo krásne hravé a na výjazde cítiť, že viac výkonu putuje na zadné kolesá. Dokonca uvažujem nad myšlienkou, že viac ako 500 koní verzie C 63 je už zbytočný luxus. A hlavne ten zvuk! Kvôli zvuku ma však neustále baví pridávať a podraďovať, pretože nespálený benzín vo výfuku vydáva naozaj zaujímavé zvuky (napísal by som strieľa, ale k Mercedesu sa to vraj nehodí).

Po pár minútach jazdy vchádzame do dedinky Ubľa a ihneď nás zastavuje Polícia. Nachádzame sa len pár kilometrov od hraníc s Ukrajinou. Údajne sme podozrivá skupina (neviem, čo je podozrivé na 8 Mercedesoch-AMG). Podľa mňa si chceli aj policajti prezrieť tieto skvosty na kolesách. Hlavne šialené žlté Géčko na druhú a zelenú placku GT-R. Po nejakej polhodine zdržania a odpísania všetkých možných údajov nás púšťajú ďalej.

Tentokrát však strecha putuje už dolu, teplomer ukazuje niečo cez 20°C. Céčkový kabriolet má dokonca aj dva vysúvateľné deflektory. Jeden vzadu, ktorý má takmer každý kabriolet, a ďalší nad vrchnou hranou čelného skla. Ten sa vysúva do výšky cca 5 cm a vďaka tomu sa dá cestovať bez strechy celkom fajn do rýchlosti cca 130 km/h.

Po pár kilometroch zatočených ciest prichádzame k nádrži Starina. Ako sa dozvedáme, tá zásobuje Košice pitnou vodou, preto je v nej zakázané kúpanie, lov, či kŕmenie rýb. Chalani z Mercedesu dokonca vybavili veľmi zaujímavú prehliadku útrob priehrady. Keďže ma zaujímajú netradičné stavby, podzemné priestory a technika, tak som si prišiel na svoje. Čakalo nás však 700 schodov, oboma smermi spolu až 1400, a tak si prišla na svoje aj kondička. :-)

Mercedes-AMG

Odparkovaní pri nádrži Starina

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC kupé

Nasleduje obed v Snine, kde si vymieňame autá. Tentokrát sadáme do GLC 43 kupé. Pod kapotou je ten istý motor ako v Céčku. V GLC sa však prejavuje utlmenejšie. Dôvodom je najmä chýbajúci AMG Performance výfuk.

Aj pri jazde je cítiť, že sedíte v SUV. Hravosť triedy C sa vytratila, ale na druhej strane je tu omnoho lepšie zvládnuté tlmenie nerovností. Nechápem, ako to inžinieri v AMG zvládli, ale s týmto autom môžete ísť veľmi rýchlo, na veľmi zlej ceste a auto vám o tom prakticky ani nedá vedieť. Nerovnosti pohltí úplne skvele podvozok a karosériu to takmer vôbec nerozhádže. GLC 43 kupé má jeden z najdokonalejších podvozkov aké som kedy zažil na SUV. Podvozku však chýba trochu hravosti a neposlušnosti. Trakčná kontrola napríklad v režime šport nedovolila ani len jemné vybočenie zadku. Ale toto sú vlastnosti, ktoré asi typický záujemca v SUV nehľadá.

Mercedes-AMG

GLC 43 prekvapilo hlavne stabilným podvozkom

Po vyšantení na uzavretej trati navštevujeme neďalekú krčmu, v akej som nebol už roky. Typický dedinský lokál, kde nechýbajú štamgasti a poldeci za 60 centov. :-) Chvíľu nasávame kofolu a miestnu atmosféru. Potom pokračujeme do dedinky Uličské Krivé, kde navštevujeme miestny gréckokatolícky kostol postavený z dreva. Naša cesty končí v Novej Sedlici, najvýchodnejšie položenej obci na Slovensku.

V 3. časti pôjdeme z východu na západ a čaká nás dvojica áut AMG GLA 45 a AMG GT-R.