Ak nejaký automobil svojim dizajnom či menom odkazuje na históriu či konkrétne staré auto, firmy si obvykle vyberajú známe legendy, víťazné stroje či inak úspešné modely. Zagato však v tomto prípade stavilo asi hlavne na efekt, pretože spomínaná Alpine A220 s trojlitrovým osemvalcom toho v roku 1968 na Le Mans veľa nepredviedla.

Zo štyroch áut dorazilo do cieľa len jediné a posádka André de Cortanze a Jean Vinatier obsadila „až“ ôsmu priečku. Víťazné vavríny v tom roku išli za Fordom GT40. O rok neskôr to dopadlo ešte horšie. Prvú priečku bralo opäť GT40 a zo štyroch Alpine nevidela cieľ ani jedna.

Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 2 obrázkov

O úspešnej pretekárskej kariére tohto auta preto môžeme pochybovať, A220 je však dnes mimoriadne vzácna. Z ôsmich postavených strojov sa doteraz zachovali len štyri kusy a meniteľná dĺžka s pripínacím zadkom je dostatočne zaujímavá či dokonca provokatívna, aby sa rozhodnutie Zagata dalo pochopiť.

Extrovertná karoséria ukrýva podvozok i mechaniku Alpine A110, pričom každý nový vonkajší panel je vyrobený z uhlíkového kompozitu. Verzia s krátkym zadkom má dĺžku 4305 milimetrov, s dlhým chvostom potom auto predĺžite na 4802 milimetrov, čo je o 622 mm viac v porovnaní so štandardnou A110.

Zagato inak viditeľne prepracovalo kompletne celý zovňajšok. Nechýba ani pre toto štúdio typická na oboch stranách vypuklá strecha či retroprvky v podobe veľkých hlavných svetiel prekrytých pod polykarbonátom. Mimochodom, ak sa pýtate, čo so zadnými partiami, keď ich zhodíte z vozidla, odpoveď je jednoduchá. Firma vám dodá na mieru vyrobený stojan. Skrátka niečo na štýl taliansko-francúzskej sochy.

Zagato hovorí, že ich AGTZ má tvary optimalizované v aerodynamickom tuneli, naopak techniku nespomína, takže zadné kolesá by mal poháňať sériový preplňovaný štvorvalec s objemom 1,8 litra.

Ak vás táto kreácia fascinuje a potrebujete ju, máme pre vás dve správy. Zlú a ešte horšiu, teda ak na to pozeráte našou optikou bežného človeka. Zagato totiž postaví len 19 áut a navyše si za každé bude účtovať minimálne 650 tisíc eur. Bez dane. To nie je málo, ale zase kto iný vám ponúkne dve autá v jednom.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 15 obrázkov

zdroj: Zagato