SAAB je a bol špecifický nie len vzhľadom, ale aj ergonómiou interiéru. Je originálny, a to sa nám páči.
Zaujímavejšie zmeny sa udiali pod kapotou, kde doterajšie prepĺňané motory 1,8 a 2,0 nahradí nový dvojliter v dvoch výkonových verziách so 120 a 162 kW (163, resp. 220 k). Variabilné časovanie ventilov v kombinácii s priamym vstrekovaním paliva sa postarali o zníženie spotreby o 4 %, pričom výkon mierne stúpol. Nové turbo typu twin-scroll vďaka dvom oddeleným prívodom spalín od vnútornej a vonkajšej dvojice valcov zabezpečí lepšiu reakciu na plyn aj v nižších otáčkach. Na rozdiel od predchodcov sú oba motory sériovo kombinované so šesťstupňovou prevodovkou, alternatívu tvorí 6-stupňový automat. V ponuke ostáva aj pohon všetkých kolies XWD.
Saab zároveň pri príležitosti osláv jedného roku nezávislosti značky od koncernu GM predstavuje limitovanú sériu kabrioletu 9-3. Modelu s názvom 9-3 Cabriolet Independence Edition sa vyrobí presne 366 kusov. Auto vychádza z najluxusnejšej verzie Griffin Aero, odlišuje sa ale unikátnou metalickou farbou Amber Orange, špeciálnymi diskami kolies a béžovým koženým čalúnením s oranžovým prešívaním.