Výroba SAABov v tejto fabrike skončila v apríli 2011, po akútnom nedostatku komponentov od dodávateľov. 8 mesiacov neskôr SAAB požiadal o bankrot. Prezident NEVS Mattias Bergman pri tejto príležitosti povedal: "Pred spusením výroby musíme dojednať niekoľko dôležitých partnerstiev s dodávateľmi. Teraz vieme, že fabrika je pripravená vyrábať." Prvé vyrobené kusy budú mať benzínové turbomotory. Neskôr v prvom polroku 2014 plánujú spustiť výrobu elektromobilov SAAB 9-3. Medzi plánmi je znovu oživiť nepoužitú architektúru Phoenix vyvinutú inžiniermi v SAABe ešte pred krachom. Pred jej použitím musí NEVS odstrániť 20% časti a technológie, ktoré patria General Motors. NEVS má v pláne pri plnom vyťažení linky vyrábať 120 000 áut ročne, ktoré chce umiesniť v Európe a Číne. Tento plán bude veľmi blízky plnej kapacite, ktorá v roku 2006 predstavovala 133 000 áut ročne. Prípadný návrat SAABu do Severnej Ameriky nik oficiálne nekomentoval.
Nové SAABy nesmú mať klasické modré logo Griffina, lebo NEVS pri kúpe zbankrotovanej spoločnosti v auguste 2012 nedokázal získať práva aj na logotypy.
Predošlý majiteľ švédskej značky, holandský Spyker, ktorý kupoval SAAB priamo od GM po rokovaniach s Čínskymi investormi opakovane neuspel obnoviť výrobu a oživiť výrobu. Je zrejmé, že SAAB to bude mat ešte veľmi ťažké, no držíme im place. Tieto autá vždy predstavovali príjemné osvieženie automobilového trhu.
zdroj: http://autonews.com/