Sedemnásobný majster sveta šampionátu Formuly 1 je v súčasnosti ambasádorom nemeckej značky. Okrem iného pomáha aj s vývojom nových typov. Z videa je jasné, že Schumacher sa v Céčku nevozil len tak. Jeho úlohou bolo otestovať nové asistenčné a bezpečnostné prvky, ktorými je W205 vybavená vo veľkom množstve.
Collision Prevention Assist Plus bude varovať vodiča akustickými a vizuálnymi signálmi pred nebezpečenstvom nárazu. V prípade potreby systém dokáže zvýšiť brzdný účinok alebo auto sám pribrzdí.
Adaptívny tempomat Distronic Plus so Steering Assist a Stop&Go Pilot udržia bezpečnú vzdialenosť od vpredu jazdiaceho auta nie len na diaľniciach, ale aj v kolónach. Nové Céčko bude s týmto systémom dokonca zdolávať aj mierne zákruty.
Mercedes oceňuje pomoc Michaela Schumachera v oblasti vývoja najmä kvôli jeho znalostiam techniky a schopnosti rýchlo vyhľadať riešenia problému.
Céčko malo ešte na sebe obligatórne maskovanie.
Systém Pre-Safe Brake dokáže v mestskej premávke zabrániť zrážke s chodcami, kedy v prípade absencie reakcie vodiča sám aktivuje brzdy.
Nová trieda C bude samozrejme upozorňovať vodiča aj na auto nachádzajúce sa v mŕtvom uhle. Ďalším prvkom je systém na udržanie jazdného pruhu, ktorý v prípade potreby dokáže auto do pruhu vrátiť.
Po uvedení na trh budú k dispozícii dva benzínové a jeden dieselový model. C 180 dosiahne výkon 115 kW (156 k), C 200 135 kW (184 k) a C 220 BlueTEC Diesel 125 kW (170 k).
Zdroj: carscoops.com
Prečítajte si aj: Mercedes C bez maskovania. Je krajší než trieda S?