Seat predstavil Aronu naozaj veľkolepo. Malý crossover totiž „doviezol“ na premiéru helikoptérou. Po Atece ide o druhé SUV od Seatu, oplastovanú Alteu alebo Leona neberiem do úvahy. Budúci rok má tiež prísť do ponuky tretí model, ktorý bude naopak ešte väčší, ako spomínaná Ateca.
Základom bude trojvalcový zážihový "liter" TSI s maximálnym výkonom 70 kW (95 k) alebo 85 kW (115 k).
Aronu majú zatiaľ vyrábať len v domácej továrni v Martorell, avšak podľa obľuby nie je vylúčená aj výroba inde. Model má tiež názov pochádzajúci zo španielskej geografie, Seat teda dodržuje tradíciu v pomenovaní modelov podľa názvov španielskych miest, oblastí a podobne.
Seat Arona mal veľkolepé predstavenie s príletom pod helikoptérou.
Nová Arona je dlhá 4 138 mm, čo je o 79 mm viac, ako nová Ibiza. Voči nej je však vyššia až o 99 mm, čo ju predurčuje aj k preprave vyšších pasažierov. Sedadlá vzadu sú totiž vyššie len o 62 mm a vpredu o 52 mm. Svetlá výška je voči Ibize vyššia o 15 mm. Čelné sklo je tiež menej sklonené, ako to v Ibize. Dizajnový jazyk nových Seatov je nezameniteľný a Arona v ňom pokračuje. Spredu akoby ste videli novú Ibizu alebo Leona. Vzadu zase opticky zvyšuje automobil čierny plast, ktorý je vytiahnutý až takmer k batožinovým dverám. Na C-stĺpiku je dynamický podpis v podobe písmena X.
Spredu je to klasický Seat.
Automobil stojí na platforme MQB A0, ktorá je do budúcna veľmi ľahko rozšíriteľná. Arona prichádza s množstvom asistenčných systémov, ktoré poznáme z väčších Seatov, ako napríklad adaptívny tempomat, predkolízny systém alebo zadná parkovacia kamera.
Seat Arona bude k dispozícii s úrovňou výbavy Reference, Style, FR a Xcellence. Za príplatok je dostupný aj audiosystém so subwooferom v batožinovom priestore alebo pripojenie mobilu cez Apple Car Play alebo Android Auto.
Interiér poznáme tiež z iných Seatov, k dispozícii bude 2-zónová klimatizácia alebo 8-palcový dotykový displej.
Seat tiež ponúka individualizáciu exteriéru a možnosti odlišnej farby pre spodnú časť a strechu so stĺpikmi. Podľa značky tak existuje 68 rôznych kombinácií. Pod prednou kapotou nájdeme absolútnu klasiku, čo sa týka motorov od VW pre malé autá.
Základom opäť trojvalec
Základom bude trojvalcový zážihový "liter" TSI s maximálnym výkonom 70 kW (95 k) alebo 85 kW (115 k). Prvý je dostupný len s 5-stupňovým manuálom, druhý so 6-stupňovým manuálom alebo 7-stupňovou DSG prevodovkou. Najsilnejším motorom bude zatiaľ štvorvalec 1,5 TSI s vypínaním valcov a maximálnym výkonom 110 kW (150 k). Ten je dostupný len vo výbave FR a so 6-stupňovým manuálom.
K dispozícii bude aj vznetový ekvivalent 1,6 TDI s výkonom 70 kW (95 k) alebo 85 kW (115 k). Slabší je v ponuke s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou alebo DSG, silnejší len so 6-stupňovou manuálnou. Budúci rok má prísť do ponuky tiež 1,0 TSI s maximálnym výkonom 66 kW (90 k) jazdiaci na CNG. Seat bude prvým výrobcom, ktorý ponúkne takto upravený motor v triede kompaktných crossoverov. Oficiálnu premiéru pred verejnosťou bude mať novinka na septembrovom autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom.