Najväčší Seat, 7-miestne SUV Tarraco, sme už bližšie predstavili. Nižšie nájdete aj prepojenie na pôvodný článok, v ktorom nájdete väčšinu dôležitých údajov. Značku Cupra sme tiež nevynechali, rovnako ako aj jej prvý model Ateca. Všetky bližšie info nájdete priamo v pôvodnom článku.
Najväčšou novinkou, ktorú sme ešte nepredstavili, je Seat Arona TGI. Ide o ekologickú verziu, ktorú bude poháňať trojvalcový zážihový motor 1,0 TGI. Ten ponúkne 66 kW (90 k) a 160 Nm. Spojený bude so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Tieto parametre sú teda skromnejšie, tu však nie sú dôležité dynamické hodnoty, ale náklady na cestu.
Keď už spomínam dynamiku, auto zrýchli na 100-ku za 12,8 sekundy a maximálna rýchlosť končí na 172 km/h. K dispozícii máte 3 plynové nádrže na 14,3 kg. Tie umožnia dojazd približne 400 km, teda priemerná spotreba by mala byť na úrovni 3,5 kg/100 km. Realita bude ale asi odlišná. Vďaka núdzovej benzínovej nádrži je ešte k dispozícii dojazd na ďalších 160 km.
3 nádrže majú objem 14,3 kg na CNG.
Pri úprave na plyn má motor zosilnené ventily alebo piesty pokryté chróm-niklom. Štart by mal byť vždy na plyn, až pri teplote pod -10 °C štartuje na benzín a po ohreve systému prepína na CNG podľa potreby. Seat je pritom značka s jednou z najpočetnejších CNG ponúk áut, od najmenšieho Mii cez Ibizu až po Leon TGI. Pred oficiálnou premiérou prešiel šéf oddelenia udržateľnej mobility Seatu na Leone TGI viac než 1 000 km a zisťoval náklady na palivo.
Štartoval pred katedrálou Sagrada Familia a cieľ mal na Champs-Élysées. Po 1 076 km minul 45 eur s priemernou spotrebou 3,6 kg/100 km. Veľkou výhodou paliva na CNG sú nízke náklady, takmer o 50 % nižšie pri porovnaní na benzín. Ak máte o tieto novinky záujem a chcete ich vidieť čím skôr, už budúci týždeň od štvrtka 11. októbra budú mať svoju slovenskú premiéru na autosalóne v Nitre.
Zdroj: motor1