SEAT chce proti únave zabojovať novým systémom sledovania vodiča, ktorý bude schopný presne identifikovať, čo práve za volantom robíte, a podľa toho sa následne zachová. Čo presne systém po odhalení nepozornosti urobí, je zatiaľ otázkou vývoja. Výskumníci však už teraz pracujú na niekoľkých scenároch. Ich aplikácia v praxi potom bude, samozrejme, len odrazom aktuálne platnej legislatívy.
SEAT bude vedieť, čo presne za volantom robíte. Údajne sa zistené a uložené záznamy využijú len v mene bezpečnosti. Vieme si však predstaviť, že by ich radi využili napríklad aj poisťovne pri šetrení rôznych nehôd.
Pozeraj dopredu!
Umelú inteligenciu chce SEAT využiť na zvýšenie bezpečnosti nielen posádky auta, ale aj jeho okolia. Pomocou systému, na ktorom pracuje so start-upom Eyesight Techologies, totiž vyvíja systém, ktorý na základe neustáleho monitorovania vodiča ľahko zistí aj to, kam sa vodič práve pozerá. Vodič pritom nebude musieť ani vytočiť hlavu (doterajšie inteligentné systémy sledovania únavy a pozornosti monitorujú tvár a jej odklon od ideálnej stredovej pozície). Systém SEATu tak ľahko zistí, či ste spoza volantu neprehliadli chodca, ktorého SEAT zaregistruje pomocou integrovaných radarov a kamier. Podľa správy EÚ je totiž až 36 % všetkých nehôd spôsobených nepozornosťou vodiča. A práve to chce SEAT zmeniť.
Systém monitorovania vodiča však má aj niekoľko vedľajších, no nemenej dôležitých funkcií. Podľa nasnímania tváre a jej uloženia do palubnej databázy SEAT presne rozpozná, kto práve sedí za volantom. Dokáže tak automaticky nastaviť sedadlo, spätné zrkadlá, či nakonfigurovať infotainment.
SEATy blízkej budúcnosti budú vedieť automaticky zatmaviť ktorékoľvek okno na aute.
Sám zatmaví okno
Pri bezpečnosti chodcov a sledovaní pozornosti vodiča to však nekončí. Na základe senzorov dokáže systém presne zistiť, či vodiča neoslepuje slnko a keď treba, sám zatmaví okno. Automobilka momentálne vyvíja špeciálny film potiahnutý emulziami reagujúcimi na elektrické impulzy. Materiály sa dajú použiť na všetky sklá v aute, pričom ich priepustnosť nemusí ovládať len elektronika, ale dokážu sa zatmaviť aj na povel posádky (v rámci legislatívnych opatrení samozrejme).
Kedy sa nové technológie v sériových SEAToch objavia, zatiaľ nie je známe, ich vývoj každopádne prebieha a automobilka ho bude chcieť čo najskôr predstaviť aj v sériových autách.