Ak by Volvo v tejto chvíli skončilo s výrobou klasických sedanov i kombíkov, ťažko by mu to mohol mať niekto za zlé. Jeho crossovery a SUV sa momentálne predávajú násobne lepšie ako tradičné karosárske verzie, vyzerá to ale, že švédska značka patriaca pod čínske Geely na svojich konzervatívnejších zákazníkov nezanevrie.
Podľa odchádzajúceho generálneho riaditeľa Håkana Samuelssona (70), ktorého v marci nahradí 56-ročný Škót Jim Rowan (bývalý šéf britského výrobcu vysávačov Dyson), ponesú ducha pôvodných modelov i chystané novinky napriek tomu, že označenie S pre sedany a V používané pre kombi skončia.
„Áno, písmená S a V budú nahradené pre zákazníkov niečím atraktívnejším,“ prezradil Samuelsson v jednom z posledných rozhovorov, ktorý poskytol britskému týždenníku Autocar. Vozidlá s nižšou siluetou a konvenčnou veľkosťou stále potrebujeme, len by asi mali byť o niečo menej hranaté. Tieto nízke modely budú dopĺňať SUV, len musíte vydržať,“ dodal odchádzajúci šéf Volva.
Okrem nových názvov, ktoré už nebude tvoriť len jedno písmeno v kombinácii s číselným kódom Samuelsson potvrdil, že náhrady za typové rady S a V už nebudú krabice, ale nemali by pripomínať ani súčasné crossovery či SUV. Namiesto toho sa majú k slovu dostať obliny a aerodynamika.
Nová generácia sedanu a kombi v roku 2025
„V budúcnosti budú naše autá menej krabicovité, ak budeme potrebovať nižší odpor vzduchu. Mohli by ste povedať, že budú pripomínať kupé. Dnes sa veľa hovorí o dojazde elektromobilov, myslím si ale, že by sme sa mali začať zaoberať prevádzkovou efektivitou a samozrejme v tomto smere je aerodynamický odpor vzduchu zásadný,“ upozorňuje Håkan Samuelsson.
Ako prvá prejde vyššie popísanou obmenou limuzína S90, ktorá sa vyrába viac ako päť rokov a pochopiteľne i ešte o niečo staršie kombi V90. Aj kvôli dlhším než obvyklým životným cyklom tejto značky by obe autá mali dostať nástupcu až niekedy v roku 2025. A logicky sa hovorí o tom, že jeho dizajn predznamenal koncept Recharge (na úvodnej fotografii).
Vo Volve dúfajú, že v tomto roku budú tvoriť polovicu jeho predajov elektromobily a je preto dosť možné, že nové modely „S90/V90“ budú poháňané už len elektromotormi. Ak budú mať zákazníci záujem o sedany a kombíky so spaľovacími motormi, poslednou možnosťou pre nich ostane súčasná generácia Volva S60 a V60. Vo výrobe sú od roku 2018 a je viac ako pravdepodobné, že vydržia v ponuke do konca tejto dekády.