"Ak nebudeme schopní ponúknuť zákazníkom v sedane zážitok, nemôžeme konkurovať SUV. Ak sa sedany nezlepšia, neprežijú."
Vzorom pre ostrosť reakcií pre sedany Lexus má byť kupé LC
Podľa Fukuichiho sú dve podmienky, ktoré musia sedany do budúcnosti splniť, aby prežili. Prvou sú jazdné vlastnosti. Keďže SUV už nie sú také nemotorné ako kedysi a jazdia porovnateľne ako bežné autá, musia sedany priniesť viac jazdnej dynamiky a lepší vodičský zážitok. "Ak nebudeme schopní ponúknuť zákazníkom v sedane zážitok, nemôžeme konkurovať SUV. Ak sa sedany nezlepšia, neprežijú," povedal Fukuichi. Preto podľa neho musia sedany od Lexusu ponúknuť vďaka nižšiemu ťažisku jazdné vlastnosti podobné športovým autám. "Pre začiatok musia mať ostrejšie reakcie. LC je v tomto smere dobrá méta," dodal.
Tradičný dizajn troch krabíc je minulosťou. Sedany musia byť menej formálne
Druhou podmienkou je, že musia pôsobiť viac uvoľnene a menej formálne. "Od určitého času sa tradičný hranatý tvar troch krabíc vytratí," myslí si Fukuichi. To je aj dôvod, prečo sa pri novom Lexuse LS automobilka odkláňa od tradičnej siluety a prichádza s viac splývavou zadnou časťou typu fastback. "Odzrkadľuje to zmenu módy a životného štýlu typického vodiča prémiového sedanu." V ďalšej generácii to bude ešte markantnejšie a Lexus sa vydá cestou ako napríklad Porsche Panamera. Fukuichi navyše vidí priestor aj pre luxusné kombi: "Osobne by som rád mal Lexus kombi, ak budeme mať dosť zdrojov. Ak by sme sa ho ale rozhodli urobiť, nemôže to byť iba obyčajné kombi."
Zdroj: autonews