Mníchovská automobilka totiž začala s produkciou vlastných palivových článkov pre model iX5 Hydrogen a plánuje vyrobiť limitovanú sériu SUV poháňaných vodíkom. BMW tomuto pohonu verí a predseda predstavenstva Oliver Zipse si myslí, že po tom, čo utíchne „boom“ okolo elektromobilov, budú vodíkové autá novým trendom. Kedy sa tak stane, si zatiaľ nedovolil odhadnúť. Je však presvedčený, že tento scenár nastane.
Spoliehať sa len na EV môže byť nebezpečné
„Po elektrických autách, ktoré sú na vzostupne posledných desať rokov a ich popularita aktuálne rýchlo rastie, je na rade vodík. Keď bude viac rozšírený, vodíkové autá budú v kurze.” Zipse zároveň dodal, že mať od roku 2035 v Európe k dispozícii len jeden druh pohonu, teda elektromobily, môže byť veľmi nebezpečné „pre zákazníkov, priemysel, zamestnanosť, klímu, z každého uhla pohľadu, ide o nebezpečnú cestu“.
BMW však nie je jedinou automobilkou, ktorá verí, že vodík má budúcnosť. Rovnaký názor zdieľa aj Toyota a Nemci v nej dokonca našli partnera. Automobilky totiž spolupracujú práve na vývoji vodíkovej technológie i vozidiel, pričom plánujú spustiť masovú produkciu od roku 2025. Obe značky vyjadrili pochybnosti nad unáhleným prechodom k elektromobilite, pričom si myslia, že spaľovacie motory majú stále budúcnosť, predovšetkým na trhoch, kde nie je nabíjacia infraštruktúra dostatočne rozvinutá.
Viacero výrobcov už ohlásilo rok, kedy plánuje transformovať svoje súčasné portfólio na plne elektrické. BMW či Toyota však medzi nich nepatria. Na druhej strane Rolls-Royce či Mini, ktoré patria práve pod mníchovskú značku, už potvrdili, že spaľovacie motory u nich skončia na konci dekády, respektíve začiatkom 30. rokov.