Všetko je otázkou predaja, dokonca aj pri takej firme akou je BMW.

„Z technického pohľadu to nevyzerá pre manuálne prevodovky do budúcnosti vôbec dobre. Dvoj-spojkové a klasické automaty dokážu radiť rýchlejšie a pritom majú nižšiu spotrebu paliva,“ hovorí Meel.


Neznamená to však, že manuál zmizne z ponuky BMW čoskoro (aj keď v niektorých modeloch ho už dávno nekúpite). „Je ťažké povedať, či ostaneme verní manuálu, ale máme stále veľkú komunitu fanúšikov, ktorí manuál vyžadujú. Preto im nevezmeme to čo chcú,“ dodáva Meel.

Väčšina zákazníkov volí automat

Všetko je otázkou predaja, dokonca aj pri takej firme akou je BMW. Potvrdzuje to aj MPV 2 Active Tourer v ponuke značky, ktoré by ste pred pár rokmi hľadali veľmi ťažko. Podľa štatistiky väčšina zákazníkov BMW M volí práve automatickú prevodovku. Je rýchlejšia, úspornejšia - s tým sa dá súhlasiť. Väčšine vodičom bude vyhovovať pravdepodobne viac. Ale nemalo by mať BMW v ponuke možnosť voľby aj pre vodičov, ktorí požadujú „ozajstné“ spojenie s autom? V minulosti malo okolo seba BMW auru športovosti a zábavy za volantom. V súčasnosti nie je situácia taká tragická, niektoré M modely majú stále manuál, ale už zďaleka nie všetky. Trend je teda jasný. Otázkou je, že dokedy sa udržia manuálne prevodovky v ponuke. Päť rokov? Desať?


Frank van Meel sa vyjadril aj k výkonu súčasných modelov: „S výkonom sme na limite. Ak by sme pridali ešte viac koní a krútiaceho momentu, boli by sme za limitom.“ Hranica 600 koní pre súčasné modely úplne stačí. Do budúcnosti sa zvyšovaniu výkonu iste nevyhneme.

Zdroj: carscoops

AKÚ PREVODOVKU BY STE BRALI DO M-KA?
  • Manuál ( 61% )

     

  • Automat ( 39% )

     

Odpovedalo 204 ľudí