Šéf Dacie Denis Le Vot poskytol novinárom vyjadrenie pri príležitosti autosalónu v Paríži a v ňom zopakoval záväzok, že spoločnosť bude pokračovať vo vývoji spaľovacích motorov. Týkať sa to bude podľa všetkého aj novej generácie modelu Dacia Sandero.
Dacia neprejde kompletne na elektrický pohon skôr, ako jej to nakážu regulačné povinnosti, pretože by to ohrozilo pozíciu značky z hľadiska cenovej dostupnosti. Denis Le Vot vysvetlil, že rumunská automobilka bude elektrifikovať čo najlacnejšie a najefektívnejšie „využitím aktív“ materskej skupiny Renault, čím výrazne ušetrí náklady na vývoj. Dovtedy, teda do roku 2035, plánuje byť Dacia lídrom v spaľovacích motoroch s nízkymi emisiami.
Skúsenosti s LPG
“Budeme pokračovať v práci na spaľovacích motoroch budúcnosti s nízkymi emisiami,“ povedal Denis Le Vot s odvolaním sa na doterajšie skúsenosti s využívaním LPG pre efektívnejšíu a „čistejšiu“ prevádzku konvenčných spaľovacích motorov. „Sandero bude mať dve generácie, kým príde rok 2035, ktorý – ak sa tak stane – prinesie zákonnú stopku pre spaľovacie motory vo všeobecnosti,“ uviedol šéf Dacie a naznačil, že Sandero novej generácie by mohlo prísť v roku 2028 alebo 2029, a to stále s tradičnou pohonnou jednotkou bez elektrifikácie.
Dacia na parížskom autosalóne najnovšie predstaví hybridný Jogger, teda najdostupnejší sedemmiestny automobil na európskom trhu. Doteraz predávané modely boli poháňané výlučne benzínovými trojvalcami, z ktorých niektoré (Eco-G) sú prispôsobené prevádzke na LPG, väčší agregát však rumunskému crossoveru chýbal.
Jediným autom „na baterky“ v ponuke automobilky tradične orientovanej na cenovo dostupnejšie modely zostáva Dacia Spring. Denis Le Vot na margo štatistík poznamenal, že značka „je v súčasnosti elektrická v rovnakej miere ako trh v Európe“. Narážal tým na fakt, že na elektromobil Dacia Spring pripadá 12 percent všetkých predajov, čo zodpovedá priemeru na úrovni celého automobilového priemyslu.
Zdroj: Autocar