Šéf dizajnu BMW Domagoj Dukec sa pre Top Gear vyjadril jasne: „Nie je naším cieľom vyhovieť každému na svete. Nemôžete vytvoriť dizajn, ktorý uspokojí každého. Ale musíte uspokojiť svojich zákazníkov.“ Každý má svoj vlastný názor, a tak sa vždy nájdu ľudia, ktorým sa niečo nebude páčiť. Avšak niekedy ich je viac, niekedy menej. „Čítam príspevky na sociálnych sieťach a v médiách a vidím, že niektorí ľudia sa čudujú, akým smerom ide BMW, ale môžem vás uistiť, že máme jasnú víziu o tom, kam smerujeme. Všetci milujeme túto značku.“
BMW radu 7
Dizajn, ktorý vyčnieva z davu
Top Gear sa Dukeca tiež pýtal, či je absolútne neoblomný v tom, že BMW ide správnym smerom, na čo dal šéf dizajnu BMW taktiež jasnú odpoveď: „Môžete vytvoriť niečo krásne a my taktiež máme autá, ktoré sú skrátka krásne. Ale sú zákazníci, ktorých viete pritiahnuť tým, že vyčnievate. Musíte vytvoriť niečo, čo vyčnieva z radu.“
Čo sa týka zákazníkov, BMW vraj eviduje, že zhruba 70% tvoria ľudia, ktorí sú úspešní a chcú pre seba to najlepšie, ale nechcú to kričať do sveta. Zvyšných 30% však tvoria ľudia, ktorí sú prevažne výstrední a oplývajú veľkým sebavedomím. Podľa Dukeca s novým radom 4 mieria práve na druhú skupinu zákazníkov: „Môžeme vidieť, že niečo tak polarizujúce, ako obličky na rade 4, sa páči 20 % ľudom. To zodpovedá typu zákazníkov, na ktorých sa zameriavame.“
Nové BMW M3 a M4
BMW očividne vie, čo robí, a z kritiky dizajnu radu 4 si príliš ťažkú hlavu nerobí. Predsa len, mieria ním na určitý typ zákazníkov a ak sa niekomu nepáčia ľadvinky radu 4, BMW stále ponúka alternatívu v podobe ostatných radov. Aj napriek množstvu kritiky si daným dizajnom získali enormnú publicitu a ako sa hovorí, „aj zlá reklama je reklama.“
Zdroj: Top Gear