Koncern Stellantis má pod palcom momentálne až 14 automobiliek. A hoci sa to môže zdať ako zbytočne veľa, nemusí to tak byť. Aby však v dnešnom svete prežili, musia byť sebestačné a predviesť dostatok invencie a ochoty pre vlastný rozvoj. Potvrdil to aj samotný Tavares, ktorý zámerne žiadnu zo spomínaných značiek „nezmrazí“. Naopak, všetkým značkám koncernu vyjadrí koncern plnú podporu a dáva im obdobie 10 rokov, aby ukázali, čo v nich je. Ak za toto obdobie stihnú ukázať potenciál, prežijú. Ak nie, je pravdepodobné, že sa minimálne na čas stiahnu z automobilovej scény. Tavares je za rozmanitosť, nie násilnú unifikáciu, ktorá oberá najmä prémiové značky o vlastný charakter.
Značky koncernu Stellantis:
Abarth, Alfa Romeo, Citroën, Dodge, DS Automobiles, Fiat, Chrysler, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, RAM a Vauxhall.
Buďte originálni, ale nerozhadzujte
Ak by ste však mali pocit, že sa v súvislosti s presadzovaním rozmanitosti a potláčaním unifikácie Tavares nespráva racionálne, boli by ste na omyle. Už niekoľkokrát predviedol, že si peniaze a vývojové náklady dokáže postrážiť na prijateľnej úrovni. V tejto súvislosti je známy najmä svojou kritikou talianskych fabrík, v ktorých sú výrobné náklady podstatne vyššie, než v rovnakých závodoch v ostatných častiach EÚ. Ako známy príklad vtedy dával príliš drahú výrobu modelu Fiat 500 či prémiového SUV Maserati Levante. Pri zemi sa zatiaľ drží aj v oblasti pretláčania elektrických áut na úkor áut so spaľovacími motormi. Na nich majú automobilky vyššie marže, pomocou ktorých musia financovať postupný prechod k elektromobilite. Británii, ktorá vyhlásila koniec predaja spaľovacích motorov už v roku 2030, dokonca odkázal, že ak sa tak stane, zastaví investície do tejto krajiny.
zdroj: Autonews, Detroit News, Reuters