Chiron vyskúšal samotný šéf koncernu VW, ktorý však po testovacej jazde nadšením neprekypoval.
Až 1 500 koní a pohon 4x4
Poďme ale pekne od začiatku. Chiron má dostať rovnaký 8-litrový 16-valec aký mal Veyron. Výkon však inžinieri posunú cez 1500 koní. Na stovku by mal nový hyperšport akcelerovať za 2 sekundy a maximálna rýchlosť by mala prekročiť hranicu 450 km/h. Zmenou prejde aj 7-stupňová dvoj-spojková prevodovka, ktorá dostane nový software pre rýchlejšie radenie. Vylepšenia sa dočká aj pohon 4x4, ktorý dostane technológiu vektorovanie točivého momentu.
Nástupca Veyronu má prejsť odtučňovacou diétou, preto bude viac ako 90% dielov úplne nových. Po novom by mala byť celá karoséria z uhlíkových vlákien. V prípade Chironu dbali konštruktéri aj na zlepšenie výhľadu z vozidla. Nové Bugatti Chiron má za úlohu opäť dominovať všetkým hyperšportom, parametrami to pravdepodobne zvládne. S pocitom z jazdy to tak svetlé už nie je. Prototyp Chironu vyskúšal samotný šéf koncernu VW, ktorý však po testovacej jazde nadšením neprekypoval. Inžinierom Bugatti dal za úlohu vyriešiť množstvo problémov, s ktorými zjavne nepočítali. Predstavitelia značky boli preto nútení odložiť predstavenie nového hyperšportu na rok 2017.
Nové Bugatti prekoná Veyron aj v oblasti ceny. V „základnej“ výbave by mal Chiron stáť viac ako 2 milióny €. Napriek obrovskej sume nebude ani Bugatti Chiron ziskovým projektom. Na každom aute VW prerobí. Bugatti tak bude opäť plniť úlohu výkladnej skrine koncernu VW.
Zdroj: autoforum