Fakt, že Tesla produkuje len EV a ich jedinou starosťou je ako ich čo najlepšie a čo najviac predať, im dáva ohromnú výhodu. Herbert Diess pre svetoznámy Financial Times komentoval situáciu doslova takto:
"Myslím, že Tesla robí svoju prácu veľmi dobre. Nemusia sa zapodievať dedičstvom a históriou. Nemusia sa starať o ďalšiu generáciu spaľovacích motorov a môžu sa plne sústrediť na budúcnosť. A to je výhoda."
CEO značky VW týmto vlastne tvrdí, že EV sú už blízka budúcnosť a pre jedného z najväčších výrobcov áut na svete je zrazu nevýhodou nutnosť starať sa o konvenčný tradičný biznis s autami so spaľovacími motormi, zatiaľ co musia investovať do vývoja EV.
Úprimný a uznanlivý komentár je v kontraste s minimálne dvoma nedávnymi tvrdeniami. V jeseni 2017 Matthias Müller - šéf celého koncernu VW AG - trošku posmešne až nadradene komentoval porovnanie značiek VW a Tesla. Po roku a pol je, zdá sa, pohľad bossov z Wolfsburgu o poznanie iný. Druhý kontrast je na náhla honba za EV ako taká. Viaceré automobilové špičky sa viackrát jasne vyjadrili, že prechod na len elektrické autá, alebo ich gro výroby a predaja najbližšie jedno až dve desaťročia nebude pre viaceré obmedzenia možné. Inými slovami, drvivú väčšinu predávaných áut budú ešte dlhú dobu tvoriť konvenčné autá so spaľovacími motormi. Tie budú robiť gro výroby, predaja, a teda aj ziskov.
Je zrejmé, že VW sa o EV zaujíma dramaticky. Investuje do vývoja a verí, že ich skúsenosti s masovou produkciou im pomôže dohnať zameškané. "Niektorí naši konkurenti dokážu oveľa rýchlejšie reagovať na zmeny softvéru, jeho zapracovania a updateov, v čom my zaostávame. No sme dobrí v rozsahu výroby a verím, že máme šancu."
VW do roku 2025 plánuje vyrobiť až 3 milióny EV. Či sa to skutočne podarí je prvá výzva. A stále ešte nemusí znamenať výhru. Jedna vec je autá vyrobiť, druhá, podstatnejšia je, či tie autá budú aj reálne jazdiť?