Ian Callum si auto postavil podľa svojich predstáv.

Callum pracoval na jeho vzniku osemnásť mesiacov. Kooperoval pri tom so spoločnosťou Classic Motor Cars (CMC), ktorá sa zaoberá renováciou historických vozidiel. Dizajnér vzhľad vozidla mierne upravil. Mark II má zmenené predné nárazníky, funkčné prieduchy, 18 palcové pletené kolesá a svetlú výšku zníženú o tri centimetre. Ide len o minimálne zmeny, ktoré nenarúšajú pôvodný vzhľad.

Vo vnútri je to však už o inom. Jaguar dostal modernú stredovú konzolu, audiosystém Clarion s výsuvnou obrazovkou, retrobudíky alebo ovládače v štýle leteckého priemyslu. Na pôvodný sedan odkazuje bordové kožené čalúnenie.

Retro sedan so 4,3 litrovým motorom upravený pre potreby dnešnej doby. Tak by sme mohli v skratke opísať unikát, ktorý vznikal 18 mesiacov.
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Pohon unikátu zabezpečuje 4,3 litrový motor spolu s 5 stupňovou manuálnou prevodovkou. Bohužiaľ, jeho presnejšia špecifikácia nie je známa. Vozidlo však dostalo silnejšiu brzdovú sústavu, posilňovač riadenia, prepracovaný podvozok, ktorého súčasťou je napríklad unikátne nezávislé zavesenie zadnej nápravy.

Pôvodný Jaguar Mark II existoval v rokoch 1959 až 1967. Vo Veľkej Británii ho uviedli na trh v rovnakom roku, v akom otvorili prvú diaľnicu. Sedan mal v motorovom priestore radový šesťvalec s objemom 2,5; 3,4 alebo 3,8 litra. V najsilnejšej konfigurácii dosahoval 160 kW (220 k). V tej dobe dokázal uháňať obdivuhodnou rýchlosťou 200 km/h. Automobil si svoje prežil aj v športovej oblasti. Zúčastňoval sa pretekov cestovných automobilov.

Moderné dielo dizajnéra Jaguaru bude prítomné na niekoľkých výstavách. Svoju premiéru zažije na podujatí Salon Private, ktoré sa koná 3. až 5. septembra v Londýne.

Zdroj: autoblog.com

Prečítajte si aj: Mustang z Need for Speed je falošný! Fordu to vyhovuje