Písať o Lade Niva by bolo nosením dreva do lesa. Auto, ktoré je na trhu už od roku 1977, pozná snáď každý a o jeho silných aj slabých stránkach už boli popísané celé stohy papiera. O to väčším prekvapením je, že Niva ako taká žije dodnes, dokonca bez zásadnejšej zmeny v jej konštrukcii. Stále je to jednoduché a ľahké auto, ktorého nadčasová konštrukcia mu zabezpečila nielen až nečakanú priechodnosť terénom, ale aj dlhovekosť. A nielen na domácom trhu, ešte nedávno sa totiž oficiálne predávala aj v krajinách EÚ. To je síce dnes už minulosť, no tá neznamená, že Niva skončila. Naopak, automobilka priznala, že ju vo výrobe udrží minimálne do roku 2030. Teraz navyše začala so sériovou výrobou jej novej verzie.

S novým motorom

Nečakajte žiadnu revolúciu, Aj Niva Sport je stále tou NIvou, ako ju poznáme už dlhé roky. Rovnaké tvary, rovnaký skelet, aj technika. Zásadnou zmenou je však nový motor 1.6 16V, ktorý vystriedal doterajší štvorvalec 1.7 8V. Okrem štvorventilovej techniky a iných technickcýh odlišností je najväčším prínosom pre zákazníka jeho o polovicu vyšší výkon. Ten poskočil z pôvodných 61 kW (83 k) a 129 Nm na výsledných 91 kW (124 k) a 151 Nm. A to je skok, ktorý by mal byť citeľný už aj spoza volantu. Najmä ak je pravda, to čo tvrdí automobilka – že zmenami prešla aj prevodovka a systém prenosu výkonu z motora ku kolesám. O čo presne ide, nie je zrejmé, auto však viditeľne prišlo o tretiu páku na stredovom tuneli. Doterajšie dve páky ovládajúce redukčnú prevodovku a uzávierku medzinápravového diferenciálu vystriedala jedna páka ovládajúca obidve spomínané funkcie. Iné má byť aj naladenie podvozku so širšími rozchodmi. Zmenou prešli aj niektoré materiály a v kabíne sa objavili nové sedadlá a červené doplnky. Klasické verzie Nivy Legend pochopiteľne naďalej zostávajú v ponuke.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

zdroj: AvtoVAZ