Doba je zlá a nepraje žiadnemu projektu, ktorý nemá perspektívu priniesť v najbližšom období adekvátny zisk. Vzniknutá nepriaznivá situácia je dôsledkom pandémie koronavírusu, ktorá oslabila automobilky natoľko, že musia podstatne dôslednejšie zvažovať, akú modelovú ponuku vôbec udržia pri živote. Šancu tak dostávajú výlučne autá prinášajúce zisky. Na hru s imidžom, či modelmi bez perspektívy zisku dnes skrátka nie je priestor.
Alpine, máte padáka
Pravdepodobne slabé predaje a veľký nepomer investícií voči zisku stoja za najnovšími úvahami automobilky Renault nad uzavretím továrne v Dieppe. Renault si dal za úlohu znížiť fixné náklady o 2 mld. eur, aby však tieto masívne úspory dosiahol, musí sa zbaviť modelov, ktoré ho ťahajú k zemi. Po prvotnom oznámení a úvahách nad budúcnosťou klasického hatchbacku Mégane a ukončení produkcie MPV Espace a sedanu Talisman teraz prichádza informácia o možnom uzatvorení fabriky v Dieppe. Tá má pod palcom aj výrobu športového modelu Alpine A110. Do jeho výroby Renault pritom investoval nemalých 900 mil eur. Prudký pokles záujmu o Alpine vyplývajúci aj zo situácie okolo koronavírusu, spolu s nevyhnutnosťou investícií na ďalší vývoj, pravdepodobne rozhodnú o jej „čiernej“ budúcnosti. Automobilka informácie o zatvorení fabriky v Dieppe oficiálne nepotvrdila, ako sa však hovorí, bez vetra sa ani lístok nepohne. Faktom je, že v prípade zatvorenia Dieppe, kde momentálne pracuje 150 zamestnancov, by Renault prišiel aj o miesto výroby svojich legendárnych športových verzií RS. Ich výrobu by v takom prípade presunul na iné miesto, čo samozrejme nie je nereálne. Najmä ak by tým ušetril nejaký ten cent. Nechajme sa teda prekvapiť.
zdroj: Autocar