Aktualizované o oficiálne stanovisko automobilky Škoda

(19. september 2022, 21.00 hod): Mená Sharyaq a Prediaq dala Škoda zaregistrovať v rámci propagačných aktivít spojených s chystanou hokejovou udalosťou tohtoročnej jesene v podobe zápasov zámorskej NHL hraných v Prahe. Hokej patrí k základným pilierom sponzoringovej stratégie značky Škoda, a preto ani pri tejto akcii nebude chýbať. Dnešným dňom štartuje roadshow po mestách a špeciálne upravené vozidlá (Sharyaq a Prediaq - pozn. red.) budú k videniu aj v deň zápasov pred O2 Arénou,“ uviedla Zuzana Kubíková, PR manažérka slovenského zastúpenia mladoboleslavskej automobilky.

Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 2 obrázkov

Pôvodný text k registrácii mien Prediaq a Sharyaq nechávame v originálnom znení...

Samozrejme je nutné brať do úvahy fakt, že registrácia nejakého mena na patentovom úrade ešte neznamená, že ho musí automobilka aj použiť. Škoda však má menší problém v tom, že sa pre prakticky rovnakú nomenklatúru rozhodol aj Cadillac. Ten však má zatiaľ v predaji len elektrický crossover Lyriq a pripravuje vlajkovú loď Celestiq.

Mimochodom, z kopírovania nápadu s písmenom „q“ na konci mien Škoda koncern General Motors podozrievať veľmi nemôže. Americká firma už v roku 1999 predstavila koncept nazvaný Evoq, aj keď sa do sériovej výroby dostal v roku 2003 ako Cadillac XLR. Ale späť k českej značke...

Rovnaké názvoslovie s písmenom Q na konci mena používa tiež Cadillac. Toto je jeho Lyriq.

Ak by napokon k využitiu novo registrovaných názvov v praxi skutočne došlo, pravdepodobne by mohlo ísť o elektromobily. Škoda plánuje do roku 2026 predstaviť hneď tri nové stopercentne elektrické modely. Má ísť o malý automobil, kompaktné elektrické SUV, ako aj veľké rodinné sedemmiestne SUV, ktorého dizajn naznačil koncept Vision 7S.

Podiel elektrických áut na celkových predajoch Škody má do roku 2030 dosiahnuť 70 percent. Aby automobilka dokázala tieto ciele naplniť, počas najbližších piatich rokov investuje do batériovej mobility 5,6 miliardy eur a ďalších 700 miliónov eur pôjde do digitalizácie.

Agentúra ČTK odhalila mená Sharyaq a Prediaq na základe registra ochranných známok v ČR. Tlačová agentúra oslovila aj samotnú automobilku, jej vyjadrenie ale zatiaľ nezískala a je otázne, či sa k tejto téme Škoda v dohľadnej dobe vôbec vyjadrí.

zdroj: ČTK