Najvýkonnejšie a najúčinnejšie palivá v sortimente Shell sú V-Power. „Máme pred sebou najväčšiu technologickú inováciu v zložení palív a zároveň výrazný míľnik v histórii nášho výskumu. Historicky prvýkrát sme v jednom momente zmodernizovali celé portfólio benzínových aj naftových palív,“ - Jan Čapský, Shell ČR a SR. „Naším cieľom boli palivá, ktoré lepšie čistia a chránia motor. Všetci sme motoristi a z vlastnej praxe vieme, že je dôležité, aby sme do cieľa cesty prišli bezpečne, ale aj to, aby vozidlo pracovalo efektívne.“
Všetky nové palivá Shell obsahujú technológiu DYNAFLEX, ktorá pomáha čistiť a chrániť kľúčové komponenty motora, akými sú sacie ventily alebo vstrekovače, od škodlivých usadenín. Technológia použitá v benzínoch Shell V-Power sa zameriava na hlavné faktory ovplyvňujúce účinnosť motora a jeho výkon: trenie a usadeniny. Nový prémiový benzín Shell V-Power obsahuje 3x viac čistiacich a trenie znižujúcich zložiek v porovnaní so základným palivom Shell FuelSave Natural 95. Nová technológia prináša o 20% viac čistiacich molekúl oproti predchádzajúcej generácii benzínu Shell V-Power Nitro+.
Nové naftové palivá V-Power Diesel pomáhaju obnoviť výkon motora tým, že odstraňujú už vzniknuté usadeniny. Všetky palivá Shell sú koncipované tak, aby splnili náročné požiadavky moderných motorov, ale efekt palív sa prejaví aj na starších agregátoch. „Vývoj motorov v posledných rokoch smeroval k nárastu výkonu. Našou úlohou je reflektovať tento vývoj – modifikovať palivo tak, aby pracovalo efektívne aj v nových podmienkach. Každý vodič totiž očakáva od motora auta maximum,“ pripomína Johanne Smith, palivová expertka Shell, ktorá sa podieľala na vývoji nových palív.
Palivá Shell V-Power, a aj ich najnovšia generácia, sú vyvíjané v spolupráci s legendárnym tímom formuly 1, Scuderia Ferrari. Zaujímavosťou je, že palivo, ktoré poháňa monoposty Scuderia Ferrari má na 99% rovnaké zloženie s palivom Shell V-Power Racing 100, ktoré je bežne dostupné na slovenských čerpacích staniciach.
Technológia DYNAFLEX je aj v pretekárskom palive Scuderia Ferrari. Jedným z pilierov kampane je Sebastian Vettel, pilot tímu Scuderia Ferrari. „Kvalita paliva je v pretekoch formule 1 kľúčová. Je rovnako dôležitá pre celkový výkon monopostu, aj pre časy, ktoré sme schopní zajazdiť. Som rád, že prostredníctvom kampane môžu fanúšikovia nahliadnuť detailnejšie na vedu a technológie, ktoré sú za mojím Ferrari. To, čo zažívame na okruhu, keď preverujeme výkon palív Shell V-Power, sa využíva v bežnej prevádzke každý deň.“
Čistiace schopnosti
Moderné motory sú stále menšie, čím menia podmienky pre fungovanie paliva, ktoré je vstrekované aj pri tlaku až 2 000 atmosfér. Palivo musí dodať výkon v náročnejšom prostredí. Navyše, podmienky v motoroch zapríčiňujú vyššiu tvorbu usadenín, ktoré znižujú výkon. Nečistoty priľnú na časti palivového systému ako trysky a sacie ventily benzínového motora a zabraňujú dosahovať maximálny výkon. Inovatívna technológia DYNAFLEX pomáha čistiť a chrániť hlavné časti palivového systému pred usadeninami. Nová technológia prináša o 20% viac čistiacich molekúl oproti predchádzajúcej generácii benzínového paliva Shell V-Power Nitro+.
Zníženie trenia
Po natankovaní vytvoria palivá s novou technológiou ochrannú vrstvu na najdôležitejších častiach motora. Deje sa to rovnako v mestskej prevádzke ako aj pri dlhšej jazde na diaľnici. Prečo je to dobré? Vyššie trenie spotrebováva energiu, ktorá by mohla byť využitá na pohon vozidla. Nová technológia je preto navrhnutá tak, aby obmedzila tepelné straty, ktoré vznikajú trením. Palivo zároveň pôsobí aj v častiach, do ktorých sa motorový olej dostáva ťažšie. Prémiové palivá Shell V-Power 95 a Shell V-Power Racing 100 obsahujú trojnásobok zložiek znižujúcich trenie, v porovnaní so základným palivom Shell FuelSave Natural 95.
Účinnosť motora
Technológia DYNAFLEX aktívne obmedzuje tvorbu usadenín, znižuje straty súvisiace s trením a podporuje hladký chod motora. Nové palivá Shell V-Power sú navrhnuté tak, aby navyše motoru vrátili pôvodný výkon. SHELL Slovakia zrealizovala prostredníctvom laboratórií SGS test na čistiace vlastnosti nového paliva na modernom „downsizovanom“ motore 1.4 TSI s priamym vstrekovaním. Test preukázal výrazný čistiaci účinok prémiového benzínu Shell V-Power 95. Do testu vstupoval motor so zanesenými tryskami vstrekovača. Pri následnom spotrebovaní 120 litrov prémiového benzínu sa podarilo znížiť zanesenie trysky a skrátiť dĺžku vstreku o 37%.