Kalifornčan namontoval na pôvodné VW Type 1, ktoré poznáme pod ľudovým názvom Chrobák, obrovský sedem valcový motor s objemom 11 litrov. Respektíve ťažko povedať, či náhodou Beetle nie je primontované na motor... Ako som spomínal, motor W670-9A od firmy Continental je pôvodne z tanku. Takže sa vám tlačí do hlavy otázka "prečo teda tá vrtuľa?". Motor bol totiž univerzálny, a montovali ho okrem tankov M2 Stuart i do lietadiel. No a Mike samozrejme neváhal vyskúšať, či výkon 225 koňového motora bude dosť pre pohon malého auta. Prečo by nemal byť... Na hriadeľ nasadil vrtuľu s priemerom 1,2 metra a tá s malým Chrobákom bez problémov jazdí. V stave, akom je to teraz, nie je použitá prevodovka. Zo začiatku jej použitie Mike zvažoval, chcel spojiť motor s konvenčnou prevodovkou. Ale akosi nie je treba.
Asi si hovoríte, ako je možné, že takto obludne vyzerajúci motor, ktorý váži 211 kilogramov, môže udržať VW na štyroch kolesách? Mike hovorí, že vyváženie auta je ok, a predok sa neodľahčuje. Pre istotu tam ale naložil pár vriec cementu. Problém nie je ani s palivom a nádržou preň, motor totiž beží na propanbutan.
Čo teda chce Mike Niemans s touto bláznivou vecou robiť? Nič, je totiž nadšenec a doma už má pár starých motorov vo funkčnom stave. Plánuje ale zobrať malý VW na soľné jazero v Bonneville a vyskúšať "čo to dá". Áut s vrtuľovým pohonom nie je veľa, ale je možné, že pokorí rýchlosť 140 km/h. Pre porovnanie malé lietadlo potrebuje na vzlet rýchlosť 160 km/h. Tak veľa šťastia pri pokuse Mike...
zdroj: www.enginelabs.com