250 koní a 420 Nm aj v Európe?
Podľa viacerých zdrojov novému benzínovému 2,5 l SkyActiv-G s prepĺňaním a 250 koňmi prídu na chuť aj Európania. Dáva to zmysel, Mazda 6 je v podstate globálny model a aj v Európe existuje veľa zákazníkov, ktorí si silnejší motor jednoducho pýtajú. A ak chcú Japonci konkurovať v strednej triede aj paletou motorov, silnejší agregát jednoducho potrebujú. O facelifte Mazdy sme vás informovali už prednedávnom. Čo sa odvtedy zmenilo? Oficiálne ju predstavili v Los Angeles, zverejnili nové fotografie a viaceré zdroje hovoria o nasadení vyššie spomenutého motora s funkciou Dynamic Pressure Turbo aj v Európe. Agregát využíva klapky vo výfukových zvodoch na rýchlejšie roztočenie turbíny. Motor budú párovať len s automatickou prevodovkou, manuál však dostanete k slabšej 2,5 l verzii bez turba. Tá navyše dostane funkciu odpájania valcov.
Interiér je najväčšou zmenou
Okrem iného sa Mazda jednoznačne zamerala na zlepšenie interiéru. Už súčasný facelift výrazne vylepšil recept z roku 2012, ten najnovší ide ešte ďalej. Z fotiek vidíme minimalistický dizajn, zameranie na detaily (prešívanie „koženej“ palubnej dosky) a nové materiály. Čo je zaujímavé, s faceliftom šestky generácie GJ vždy príde aj kompletne nový tvar palubnej dosky, nielen minoritné zmeny. Z vnútra číha elegancia a útulnosť. Jedným z ťahákov má byť ozajstné „Sen“ drevo, tradičný materiál používaný v Japonsku už storočia. Dopĺňa ho dokonca koža Nappa!
Pozadu neostáva ani podvozok. Japonci hovoria o komfortnejšej a zároveň ešte dynamickejšej jazde. Nechýba G-Vectoring, nové je aj naladenie riadenia, a to nielen na softvérovej úrovni. Má byť ostrejšie ako doteraz. Mazda zapracovala aj na odhlučnení kabíny a podvozku a, priznajme si, toto šestka potrebovala.
Výbava je špičková. LED svetlá, head-Up displej, plne adaptívny tempomat so schopnosťou jazdy v kolónach, 360° kamera, nový 8-palcový infotainment Mazda Connect či napríklad odvetrávané ergonomické sedačky.
Stále to isté atletické telo
Základné línie vychádzajú z roku 2012 a popravde im nič nechýba. Zvonku sa po dvoch faceliftoch až tak veľa nezmenilo, na rozdiel od interiéru. Už minule som spomínal, že maska v tvare CX-5 mi po chuti príliš nie je, celok je však veľmi príťažlivý, štíhly a dynamický. Tak to pri Mazde 6 je od roku 2002. „Pozadie“ nesie nové svetlá s architektúrou príťažlivých konceptov značky. Samozrejmosťou sú nové disky kolies v nezmenených veľkostiach 17 a 19 palcov. A čerešnička na torte, nový lak Soul Red Crystal, „nadstavba“ najobľúbenejšej farby. Inovovaná Mazda 6 príde do predaja na jar r. 2018.
Zdroj a foto: Mazda, insidemazda, jalopnik