Prvým krokom je preinštalovanie softvéru motora. Pre pohonné jednotky s objemom 2,0 litra by mala táto úprava stačiť. V prípade menšieho 1,6 litrového agregátu TDI však pracovníci servisov namontujú do sania nový senzor a mriežku, ktorá usmerní tok vzduchu (Pôvodná informácia hovorila o výmene vstrekovačov a katalyzátore).

Opravy sa týkajú aj značiek Škoda, Audi a Seat. Konkrétne ide o motory radu EA189 s objemom 1,2, 1,6 a 2,0 litra. Prvým krokom je preinštalovanie softvéru motora. Pre pohonné jednotky s objemom 2,0 litra by mala táto úprava stačiť.

 

V prípade menšieho 1,6 litrového agregátu TDI však pracovníci servisov namontujú do sania nový senzor a mriežku, ktorá usmerní tok vzduchu (Pôvodná informácia hovorila o výmene vstrekovačov a katalyzátore). Špeciálna mriežka má zmierniť vírenie vzduchu a optimalizovať tak jeho prúdenie. Mriežka s novým senzorom na meranie objemu vzduchu má stáť VW Group len 10 € na auto. Oproti pôvodnému návrhu tak koncern ušetrí nemalé finančné prostriedky. 

Žiadne odškodné pre Európu

V Európe má motor 1,6 TDI až 3,6 milióna vozidiel! Navrhované opravy posúdi a prípadne schváli nemecké ministerstvo dopravy. V takomto prípade môžeme očakávať rovnaké nápravné opatrenia aj na Slovensku. Nemci neplánujú žiadne odškodnenia pre európskych zákazníkov, aj napriek tomu, že v USA a Kanade ho poskytujú. Za veľkou mlákou motory TDI označovali ako „clean“ (čisté) a šlo o zavádzanie zákazníka. Trochu zvláštny prístup, ale chápeme, že VW Group sa snaží minimalizovať straty spojené so škandálom.


Inžinieri nestihli predstaviť spôsob úpravy motora 1,2 TDI. Predpokladá sa, že by mala postačiť len inštalácia nového softvéru.


Wolfsburg sa nevyjadril k tomu, či softvérové a hardvérové zmeny znížia výkon motora alebo zvýšia spotrebu.  

Zdroj: smeVolkswagen Group

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov