Videá či správy o úpravách starších sériových áut ma obyčajne nechávajú chladným. Som priaznivcom automobilovej klasiky a youngtimerov v sériovom stave, takže podobné šialenosti často považujem skôr za „ničenie hodnôt“. Česť výnimkám, samozrejme. Na druhej strane, človek by si mal plniť sny a robiť radosť, takže za to nikoho neodsudzujem. Tentoraz však moju pozornosť upútala na prvý pohľad obyčajná bordová Škoda 120 L s plastovými puklicami a mierne zníženým podvozkom evokujúcim unavené predné pružiny. Obyčajné auto? Ani nie, skutočnosť je trochu šialenejšia.
Povedali by ste, že vzadu ukrýva motor 7.6 V8 s výkonom 700 koní?
Osemvalcová „stodvadsiatka“
Spomínanú úpravu sériovej Škody 120 L na akceleračný špeciál majú na svedomí fínski chlapci zo spoločnosti PJP Design. Podľa ich slov bola Škoda 120 L veľmi dostupným autom, ktorého konštrukcia bola dobrým základom na zamýšľanú prestavbu. Že šlo o radikálny počin, musí byť každému už dopredu jasné. Okrem masívnych úprav podvozku a vôbec celého skeletu je totiž dominantou auta jeho motor 7.6 V8 s výkonom 650 – 700 k, ktorý sa nasťahoval nad zadnú nápravu. Jeho rozmery sú pochopiteľne omnoho väčšie, než v prípade sériového radového štvorvalca 1.2 8V OHV, nový agregát preto umiestnili na vlastný pomocný rám. Von muselo aj zadné sklo a časť karosérie. Zo sériovej škodovky zostala prakticky len karoséria (aj to patrične upravená), „konštruktérom“ sa však podarilo dostať projekt až do finále a auto dnes jazdí. Disciplínu 0-100 km/h zvláda približne za 2 sekundy. Kvôli prevodom (a pravdepodobne aj aerodynamike) je max. rýchlosť obmedzená na 230 km/h, škodovka ju však dosiahne už za pár sekúnd. Zaujíma vás viac? Pozrite si priložené video.
Obrovský osemvalec si vyžiadal "drobné" úpravy skeletu.
zdroj: PJP Design