Klaus Zellmer, ktorý sa od leta stal novým šéfom Škody, nechce dovoliť, aby boli prvoplánovo spájaní s lacnotou. „Kto v minulosti hovoril o Škode ako o lacnej značke, dosť sa mýlil,“ vysvetľuje.

Česká automobilka má podľa expertov dvojitú úlohu v rámci nemeckécho koncernu – na jednej strane musí ceny udržať citeľne nižšie ako VW, no zároveň potrebuje zachovať vysoké štandardy kvality, aby nepôsobila priveľmi lacným dojmom. „Škoda sa nesmie príliš priblížiť k Volkswagenu,“ vraví odborník na automobilový priemysel Stefan Bratzel, riaditeľ nemeckého Centra pre automobilový manažment. Týka sa to výbavy áut, dizajnu či celkového postavenia na trhu, ale aj ceny.

Menej digitálneho, viac klasiky

Potvrdzujú to aj slová Zellmera, ktorý vidí Volkswagen a jeho koncernovú sestru Škodu ako dve značky jasne oddelené od seba a chce to tak zachovať aj do budúcna. Zatiaľ čo VW sa čoraz viac spolieha na digitálne funkcie, a to najmä pri svojich elektrických autách série ID, Škoda podľa neho zostane „konzervatívnejšia vo svojom digitálnom prístupe“.

Česi sa tak budú menej sústrediť na digitálnu výbavu. Zellmer hovorí, že si chcú dať pozor, aby zákazníkov po technickej stránke priveľmi nezaťažili. To platí najmä v rámci prechodu na elektromobilitu, ktorý chce Škoda najnovšie urýchliť.

Bratzel vidí pre Škodu jasné postavenie naprieč koncernom. Česká automobilka má zabezpečiť prvotný, jednoduchý a lacný vstup zákazníkov do „sveta áut“ pod hlavičkou Volkswagenu. V ďalšom kroku dokážu Nemci zákazníkom predstaviť celý koncernový sortiment vrátane iných značiek. Motoristi, ktorí sa rozhodnú ostať verní Škode, nájdu v jej autách aj naďalej veľa podobností s Volkswagenom, a to za nižšiu cenu, avšak stále nie priveľmi lacno.

Zdroj: Giga.de