Zverejnenie novej stratégie koncernu VW vyvolalo vlnu nevôle a vášní. Najmä v českej automobilke Škoda Auto, z ktorej chce koncern urobiť producenta lacných a jednoduchých áut s uplatnením na východných trhoch. Podľa dostupných materiálov by koncern VW značku Škoda rád pretransformoval na konkurenta značky Dacia. Českí odborári poukazujú aj na skutočnosti okolo výrobného podniku v Turecku, ktorý mal pôvodne slúžiť značke Škoda. Dnes je však situácia už iná a nakoniec v nej bude svoje autá vyrábať výlučne Volkswagen.
V súčasnosti má Škoda Auto v Čechách tri výrobné závody. Vyrába však aj v Rusku, Číne, Alžírsku, Indii a na Slovensku. V roku 2018 dodala na trh 1,25 mil. nových áut.
Zabojujeme petíciou
"Zapojíme sa, budeme bojovať za budúcnosť. Nie sme ovce, ktoré tu len sledujú, ako nás chce niekto poškodiť. Chceme pokračovať v nastavenom úspešnom trende. Chceme tu mať zamestnanosť, budúcnosť, dobré mzdy a bonusy," verejne vyhlásil predseda podnikovej rady odborov Jaroslav Povšík. Momentálne odborári pripravujú celé zázemie petície, riešia jej právnu stránku, harmonogram a spôsob získavania podpisov. Petíciu chcú odborári spustiť presne 15. novembra 2019, hneď po rokovaní koncernovej dozornej rady.
Maier krotí vášne
Nemálo starostí tak pribudlo aj aktuálnemu šéfovi automobilky Škoda Auto, Bernhardovi Maierovi. Ten sa snaží situáciu upokojiť a skrotiť vzbĺknuté vášne. Všetkých zamestnancov uisťuje, že ide o bežný postup a preverovanie produktového smerovania jednotlivých koncernových značiek. Automobilka Škoda Auto postupuje presne podľa skôr vytýčeného cieľa a má už niekoľko rokov nastavenú stratégiu, ktorá je celosvetovo veľmi úspešná. „Na úspešnosti tejto stratégie sa ani v budúcnosti nič nezmení,“ ubezpečuje všetkých Maier.
Súčasný šéf Škoda Auto, Bernhard Maier, má asi momentálne s pripravovanou petíciou hlavu plnú starostí.