Hlavným prínosom „rozhodenia“ výroby káblových zväzkov do niekoľkých na sebe nezávislých regiónov by malo byť výrazne lepšie zabezpečenie proti možným budúcim výpadkom v dodávkach a prerušeniam dodávateľských reťazcov. Práve ukrajinský konflikt totiž poukázal na zraniteľnosť celého systému, ak je orientovaný výlučne na jedného dodávateľa. Z tohto dôvodu musela škodovka 3. marca 2022 až na osem týždňov prerušiť výrobu modelu Enyaq iV. Orientácia výlučne na najnižšie výrobné ceny určitých komponentov by tak mala byť minulosťou. Prioritu má diverzifikácia a zníženie rizika.
Už nás neprekvapia
Aby sa spoločnosť Škoda Auto čo najlepšie zabezpečila pre prípad ďalších výpadkov dodávok, okrem výroby v mladoboleslavskom výrobnom závode si zaistila ďalšie výrobné kapacity vo firme Kromberg & Schubert v jej marockom závode v meste Kenitra neďaleko metropoly Rabat. Spoločnosť Kromberg & Schubert už medzitým takisto čiastočne obnovila výrobu káblových zväzkov vo svojom ukrajinskom závode v Žitomire. Vďaka výrobe v oboch závodoch, v Žitomire i v marockej Kenitre, bude potreba káblových zväzkov pre výrobu modelu Enyaq iV plne pokrytá. Od konca júna 2022 sa káblové zväzky budú vyrábať aj v Rumunsku. Od septembra bude na základe dohody v rámci koncernu Volkswagen duplikovaná aj výroba zo závodu v ukrajinskom meste Chmelnickij.
„V uplynulých týždňoch sme v spoločnosti ŠKODA AUTO spolu s našimi partnermi intenzívne pracovali na minimalizovaní dopadov vojny na Ukrajine na dodávky káblových zväzkov. Počas veľmi krátkej doby sa vďaka veľkému nasadeniu podarilo výrobu na Ukrajine obnoviť a výrazne rozšíriť výrobné kapacity. Ďakujem za to celému tímu a všetkým zúčastneným dodávateľom. Súčasne by som chcel našich ukrajinských partnerov ubezpečiť, že si svoje záväzky plníme a naďalej si ich aj plniť budeme. Za to, že aj naďalej plníte dodávky tak, ako to aktuálna situácia dovoľuje, máte náš najvyšší rešpekt,“ povedal Karsten Schanke z predstavenstva Škoda Auto.
zdroj: Škoda Auto