„V roku 2021 budeme bojovať o každé auto,“ hovorí so zdvihnutým varovným prstom Klaus Zellmer z vedenia koncernu VW zodpovedný za predaj a marketing. Naráža tým na aktuálny nepríjemný problém týkajuci sa viacerých koncernových značiek. Ide o nedostatok elektronických komponentov od subdodávateľov, v dôsledku ktorého nedokážu fabriky značiek VW, SEAT a Škoda vyrobiť toľko áut, koľko by vedeli predať. Koncern je dokonca konkrétnejší a priznáva, že v roku 2021 s veľkou pravdepodobnoťou vyrobí až o 100 000 menej áut, než požadujú zákazníci. A to je problém, na ktorý niektorí zákazníci a záujemcovia o nové auto reálne doplatia. Autá totiž nebudú. Vraj.
Octavia, Leon, Golf
O aktuálnom probléme sa Zellmer rozrozprával v nemeckom magazíne Handelsblatt, kde potvrdil, že to nie je maličkosť. Dôvodov, prečo elektronické komponenty chýbajú, je samozrejme viac a konkrétne detaily si necháva koncern pre seba, isté však je, že to má čo dočinenia aj s epidémiou koronavírusu, plánovaním dodávok a nedávnymi problémami áut postavenými na platforme MQB (spomínate si na pozastavenie výroby Golfa, Leona a Octavie?). Problém s nedostatkom komponentov totiž majú znova najmä tieto tri kompaktné modely koncernu VW postavené na platforme MQB Evo. Stratégovia koncernu VW majú pred sebou nevďačnú úlohu plánovania a uprednostňovania konkrétnych modelov. Spomínanú platformu totiž v koncerne využíva viac modelov s rôznou pridanou hodnotou. Čím je vyššia, tým skôr dostanú vo výrobe prednosť. Kým výrobu crossoverov a SUV nedostatok komponentov až tak neohrozí, spomínané kompakty, vrátane Octavie, údajne dostanú STOP-ku. Ako a kedy sa to prejaví v predajniach a uspokojovaní objednávok zákazníkov, ukáže až čas. Isté je však jedno – VW má naozaj problém a áut príde na trh menej, než sa pôvodne predpokladalo.
zdroj: Handelsblatt