Nedávne vyhlásenie šéfa koncernu Volkswagen zodpovedného za produktové stratégie, Michaela Josta, o nových stratégiách koncernu a smerovaní značky Škoda spôsobili doslova revolúciu. Odborári automobilky Škoda Auto okamžite reagovali a na 15. novembra 2019 ohlásili petíciu proti smerovaniu značky. Nepokoje a mediálne zveličovanie údajného nového smerovania Škoda Auto donútili k aktivite aj najvyššieho šéfa koncernu Volkswagen, Herberta Diessa, ktorý teraz urovnáva celú vec na pravú mieru.
Škoda je sliepka, čo znáša zlaté vajcia
Podľa Diessa je automobilka Škoda momentálne koncernovou značkou s najväčším potenciálom rastu. Nechcú ju utlmiť ani nijakým spôsobom znižovať jej vývojový potenciál, naopak, cieľom koncernu je pre Škodu zabezpečiť väčšie výrobné kapacity. Diess ďalej potvrdzuje slová šéfa značky Škoda, Bernharda Maiera, že Škoda Auto má stratégiu svojho rozvoja dávno určenú a vedenie koncernu ju rozhodne nechce meniť. „Škoda Auto je jedným z pilierov rentability v koncerne,“ pokračuje Diess.
Na elektromobily nám zarobia konvenčné autá
Šéf koncernu zároveň odkrýva skutočnosť, že na vývoj a výrobu elektrických áut musia jednotlivé automobilky zarobiť predovšetkým predajom áut s klasickými spaľovacími motormi. Ako sám priznáva, pionierom elektrifikácie v koncerne bude značka Volkswagen, na jej elektrický model ID.3 a jeho pokračovateľov si však musí fabrika zarobiť predajom klasického Golfu. A rovnako to bude aj v prípade Škody, ktorá v roku 2020 uvedie na trh svoj ďalší čistokrvný elektromobil. Úlohou koncernu je teda robiť všetko pre to, aby bola automobilka Škoda Auto aj naďalej zisková a aj v dlhodobom horizonte prinášala peniaze potrebné na vývoj nových vozidiel. Ako na vyhlásenie šéfa koncernu Volkswagen reagovali odbory Škody Auto, zatiaľ nie je známe.