Veľké plány
Automobilka Škoda si dala za cieľ vyrábať v továrni v Mladej Boleslavi 250 až 350 kusov Enyaqu iV denne. Ak berieme do úvahu 5-dňový pracovný týždeň, znamenalo by to 5 000 až 7 000 kusov každý mesiac. V prípade, že by továreň naplno bežala aj cez víkend, mohli by sme rozprávať o 7 000 - 10 000 kusoch za mesiac a teda 84 000 – 120 000 nových Enyaqov ročne.
„Spoločnosť investovala 32-milónov eur do produkcie nového Enyaqu iV, ktorá sa začala na konci novembra. Každý deň vyprodukuje výrobná linka medzi 250 až 350 kusov tohto plne elektrického SUV.“
Výrobný cieľ má Škoda jasne definovaný. Otázkou zostáva, aké budú predaje? Konkurencia v oblasti elektromobilov totiž neustále narastá a Enyaq bude súperiť napríklad aj s koncernovým príbuzným VW ID.4. Osobne si však myslím, že odhliadnuc od technológií má Enyaq jeden veľký plus a tým je dizajn. Aktuálne je podľa mňa najkrajším elektrickým SUV na trhu a celkovo jedným z najkrajších elektromobilov vôbec.
Napriek tomu, že Škoda aktuálne upriamuje veľkú časť svojej pozornosti na Enyaq iV, ostatné modely sú pre ňu taktiež dôležité. V Mladej Boleslavi, čo je mimochodom ich najväčšia továreň, okrem Enyaqu vyrábajú aj Fabiu, Scalu, Octaviu, Octaviu iV, Kamiq a Karoq. V roku 2020 tu vyrobili približne 480 000 áut, pričom až 187 000 z nich bola Octavia.
Zdroj: insideevs.com