Nechceme pateticky fňukať a tvrdiť, že „zlý, zlý Volkswagen zarezal ďalšiu parádnu škodovku“, napokon detaily zrušenia tohto projektu vôbec nepoznáme. Prípadný úspech tohto auta je však tiež diskutabilný.
V zásade nepochybujeme, že sa Yeti Pick-up mohol uchytiť v Austrálii a možno ešte na niektorých ázijských trhoch, ale v Európe? Dobre, Favorit Pick-up (typ 787) a jeho nasledovník v podobe Felicie Pickup (typ 797) patria k veľmi úspešným modelom. Spolu ich vzniklo skoro 200 tisíc. Dvojdverová verzia Yetiho však už nemala veľmi šancu byť lacným a jednoduchým úžitkovým autom, pričom práve cena predchodcov bola pre ich triumf rozhodujúca.
Úžitkový Yeti vznikal podľa nedávno zverejnených informácií na prelome rokov 2012 a 2013, pričom prototyp bol v podstate skladačkou vytvorenou z dvoch úplne iných automobilov.
Predná časť bola v zásade bez väčších zmien prevzatá zo sériovej Škody Yeti, zadná časť platformy, vrátane nápravy, zavesenia a odpruženia pochádzala zo súdobého Volkswagenu Caddy Max, priznáva Martin Kadlec z Centra vývoja skúškových karosérií škodovky, ktorý sa na vývoji tohto automobilu podieľal.
Výsledkom bol pick-up s dĺžkou až 4876 mm, takže pôvodné auto prerástol o viac ako 65 centimetrov. Väčšina z toho sa dá pripísať na vrub predĺženému rázvoru z 2578 na 3006 milimetrov, zvyšok potom pripadá na natiahnutý zadný previs zo 768 na 985 milimetrov. Že nešlo o malé auto, dokazuje aj veľkosť korby s rozmermi 1936 krát 1170 mm a hĺbkou 625 mm.
Pohon Škody Yeti Pick-up zabezpečoval preplňovaný naftový štvorvalec 2.0 TDI s maximálnym výkonom 125 kW, teda 170 koní, v spojení s pohonom oboch náprav, ak by sa ale auto dostalo do sériovej výroby, s istotou sa dá povedať, že by nešlo o jedinú motorizáciu. Na túto tému však dnes môžete viesť už len krčmové debaty, produkcie sa dvojdverový Yeti nikdy nedočkal.
zdroj: Škoda