Škoda Enyaq iV úspešne vstúpila na trh. Vlani si tento elektromobil kúpilo vyše 45-tisíc ľudí a na Slovensku šlo o najpredávanejšie auto s batériovým pohonom. České vozidlo teraz prichádza s alternatívnou karosériou označenou prívlastkom Coupé. Debutovalo rovno aj v špičkovej verzii RS, ktorej prípravu automobilka netajila.

 

Štandardne s presklenou strechou

Už pri zverejnení decembrového avíza na dnešnú premiéru Mladá Boleslav prezradila, že druhý karosársky variant dosahuje koeficient aerodynamického odporu iba 0,234. To prospieva dojazdu na jedno nabitie. Od klasického SUV sa novinka mierne odlišuje aj v ďalších číslach, má dĺžku 4 653 mm (+5 mm), šírku 1 879 mm (+2 mm) a výšku 1 622 (+4 mm). 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

Hlavným rozdielom od doterajšieho modelu Enyaq iV je silueta strechy, ktorej krivka vzadu prechádza do decentného spojlera. Strešný panel tvorí štandardne špeciálne sklo. Zaobíde sa bez tienidla, ktorého integrácia do stropného čalúnenia znižuje priestor na hlavu. 

O koľko sa vzadu znížil strop sme sa nedozvedeli. Škoda však hovorí, že ponuka miesta v tejto oblasti je porovnateľná s modelom Octavia Combi. Základný objem batožinového priestoru skosená zadná časť zmenšila len trochu, namiesto 585 litrov ponúka 570 l.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

Premiéra aj v športovom vyhotovení RS

Enyaq Coupé iV má sériovo 19-palcové disky kolies, za príplatok ponúka až 21-palcové ráfiky. Na želanie bude aj podsvietená predná maska. Vrcholný model RS ju dostane štandardne, rovnako ako dvadsiatky alebo bodykit Sportline obohatený o drobné spojlery v prednom nárazníku a odrazku cez celú šírku zadného dielca. Karosériu elektromobilu zdobia aj nové logá RS.

Technika variantu predstaveného v exkluzívnej zelenej farbe Mamba neprináša prekvapenia, je totiž vo veľkej miere zhodná so skôr predstaveným duom Volkswagen ID.4 a ID.5 GTX. Prvý český elektromobil označený písmenami RS má pohon všetkých kolies s výkonom 220 kW (299 k). Ani krútiaci moment sa nezmenil, dosahuje vrchol 460 Nm.

Športovo ladené vyhotovenie sa na stovku dostane za 6,5 sekundy a jeho najvyššia rýchlosť je 180 km/h. Presný dojazd na jedno nabitie sme sa nedozvedeli. Pre model Enyaq Coupé iV 80 udáva Škoda maximálnu hodnotu 545 km, no ide len o predbežné číslo. V ponuke bude okrem toho slabšia štvorkolka 80x známa z pôvodného formátu typu Enyaq.

Oficiálne špecifikácie variantu Coupé obsahujú aj model 60 vybavený menšou batériou, ten však nebude dostupný na všetkých trhoch. V českých obchodoch ho napríklad nenájdete. Slovenska sa to pravdepodobne týka taktiež, hoci v oboch krajinách sa základný variant môže objaviť v ponuke neskôr

Ceny nových verzií zatiaľ nepoznáme

Druhý karosársky variant prináša aj niekoľko vylepšení, ktoré neobídu ani východiskový typ. Ide napríklad o rýchlejšie nabíjanie. Na koľko sa zvýšil maximálny výkon z doterajších 125 kW nevieme, ale 82 kWh akumulátor by sa mal nabiť z 10 na 80 % za 29 minút.

Enyaq Coupé iV má novší softvér ME3, ktorý okrem iného zahŕňa lepší tepelný manažment batérie. Pribudol tiež režim Asistovanej jazdy 2.5 či schopnosť uložiť parkovací manéver. Novinkou sú poťahy sedadiel, ktoré sú vytvorené z vlny a recyklovaných PET fliaš.

České elektrické SUV-kupé by malo do showroomov prísť onedlho, Škoda ho plánuje uviesť do predaja počas jari. Cenu zatiaľ nezverejnila. No predpokladáme, že príplatok za Coupé bude v mantineloch 2- až 4-tisíc eur. V špičkovej verzii RS tak pravdepodobne celková suma prekročí 60-tisícovú hranicu.

Zdroj: Škoda

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 18 obrázkov