Palubný softvér sa pri elektrických autách ukazuje ako kľúčový faktor rozhodujúci o úžitkovej hodnote auta. A práve softvér je často zodpovedný za to, či sú užívatelia s elektrickým autom spokojní, či nie. Samozrejme to platí všeobecne, pri autách s elektrickým pohonom sa však elektronika stará aj o rýchlosť nabíjania, či samotný dojazd a tie často rozhodujú. Škoda Auto preto opäť modernizuje a posiela medzi zákazníkov elektrický Enyaq iV obohatený o vylepšený softvér ME3.
Rýchlejšie a ďalej
Novinka má niekoľko zásadných funkcií, okrem vylepšeného ovládania infotainmentu a niekoľkých nových funkcií (vrátane zmien na head-up displeji, či digitálnom prístrojovom štíte) je však dôležitá najmä schopnosť rýchlejšieho nabíjania. A nielen toho teoretického, ale ja reálneho. Enyaq iV má teraz totiž inak pracujúci termomanažment trakčnej batérie a ostatných súčastí pohonu, takže lepšie chladí a batériu s kapacitou 82 kWh umožní nabíjať výkonom až 135 kW (pri menšej batérii s kapacitou 62 kWh je nabíjací výkon najnovšie 120 kW). Automobilka sa chváli tým, že 100 km jazdy dokážete „načerpať“ za sedem minút (teoreticky, v ideálnych podmienkach). Nový softvér prináša aj vylepšený tepelný manažment akumulátora. Regulácia jeho teploty sa teraz spúšťa pri nižších teplotách ako doposiaľ a v reálnom čase sa neustále upravuje na optimálnu úroveň. Vďaka tomu sa akumulátor rýchlejšie dostane na ideálnu pracovnú teplotu, čo v chladných zimných podmienkach prináša viac kilometrov dojazdu.
Dôležitou nivinkou je aj "tlačidlo" na centrálnom displeji, ktoré aktivuje nový režim starostlivosti o batériu. Jeho funkcia spočíva v tom, že batéria sa nedobíja až do maximálnej kapacity. Ako uvádza Škoda Auto, tá je však v prípade potreby pochopiteľne naďalej k dispozícii. „Nový režim starostlivosti o batériu obmedzí maximálnu hodnotu nabíjania na 80 percent kapacity trakčnej batérie, čo pozitívne ovplyvňuje jej životnosť a napomáha dlhodobému zachovaniu jej maximálnej kapacity. Ak zákazník potrebuje jednorazovo využiť plnú kapacitu batérie, napríklad pri dlhšej ceste, môže pokojne navoliť až plných 100 percent. Po nabití na túto hodnotu však režim starostlivosti o batériu limit automaticky zníži späť na spomínaných 80 percent,“ vysvetľuje Jaromír Mendl z oddelenia produktového marketingu.
zdroj: Škoda Auto