Vysoko posadená maska chladiča, nová interpretácia LED-Matrix svetiel, pozvoľne klesajúca línia strechy, veľké kolesá, vysoké boky a najmä krátka predná kapota sú hlavnými poznávacími znakmi elektrickej mladoboleslavskej novinky Škoda Enyaq iV. Svetovú premiéru auto absolvuje už 1. septembra 2020 v Prahe, automobilka preto zatiaľ ukazuje len jeho skice, aj tie však prezrádzajú dva zaujímavé fakty. Prvý detail je stvárnenie zadnej časti strechy zdôrazňujúcej praktický charakter auta. Aj Enyaq iV si zachová typické atribúty moderných škodoviek, teda veľký vnútorný priestor a dôraz na praktické využitie. Prítomnosť štúdie Vision iV so zadnou časťou strechy v štýle SUV-kupé zároveň prezrádza, že Škoda počíta aj s touto karosárskou verziou, otázkou už len zostáva, či aj pre Európu. V prípade väčšieho modelu Kodiaq sa totiž jeho SUV-kupé verzie nakoniec dočkala len Čína.
Z technického hľadiska je však ešte zaujímavejšie celkové usporiadanie auta. Použitie MEB platformy dáva konštruktérom aj dizajnérom evidentne viac voľnosti, a tak môžu posunúť celú kabínu smerom viac dopredu (absencia spaľovacieho motora tu uvoľnila miesto). Túto možnosť samozrejme využije aj Enyaq iV.
Elektrická novinka príde s kabínou posutou viac dopredu.
S novým dizajnovým jazykom
„Jeho proporcie sa líšia od tých, ktoré poznáme z našich doterajších SUV, Enyaq iV má kratší predok a dlhšiu líniu strechy,“ popisuje novinku Karl Neuhold zodpovedný za dizajn exteriéru. Podľa neho je to sebavedomý crossover a dizajn, priestor aj nápady v jeho prípade vraj fungujú vo vzájomnej harmónii. Znie to síce dosť pritiahnuté za vlasy, ale Neuhold hneď kontruje a dopĺňa, že jeho súčiniteľ aerodynamického odporu má hodnotu len 0,27. A to je dnes medzi SUV naozaj slušná hodnota.
Karl Neuhold vyzdvihuje predovšetkým dobrú aerodynamiku auta. Tá je pri elektrických autách ešte dôležitejšia, než pri konkurentoch s konvenčnými motormi. Zásadným spôsobom totiž predlžuje dojazd pri používaní za mestom.