Tesla už v losom teste párkrát predviedla, že vďaka extrémne nízkemu ťažisku môže byť elektromobil veľmi obratný. V tejto veľmi známej normovanej skúške bol Model 3 schopný prekĺznuť medzi kužeľmi tempom až 83 km/h, teda rovnakou rýchlosťou ako Ford Focus štvrtej generácie, Audi R8 V10 a McLaren 675LT. Rýchlejšie to dokázalo len jedno auto: svetový rekord s hodnotou 85 km/h drží už 22 rokov fantastický šesťvalcový Citroën Xantia Activa. Ale späť k elektromobilom...

Ak by ste si mysleli, že elektromobily budú v tejto disciplíne už len dominovať, nie je to tak celkom pravda. Nízke ťažisko je pekná vec, aby ste ho ale využili, musíte byť schopní naladiť podvozok so schopnosťou vysporiadať sa s vysokou pohotovostnou hmotnosťou. A ako sa zdá, nie je to také jednoduché.

Škoda Enyaq

Nie je to tak dávno, čo v rámci pravidelných skúšok španielskej stránky km77.com prepadol v losom teste Ford Mustang Mach-E kvôli zrejme príliš benevolentne nastavenému stabilizačnému programu. Americký elektromobil nakoniec zvládol stanovenú dráhu rýchlosťou nanajvýš 68 km/h.

O niečo lepšie dopadol Volkswagen ID.4, ktorý sa ešte vošiel medzi kužele v rýchlosti 73 kilometrov za hodinu. Bol to síce horší výsledok, aký dosiahla Tesla Model Y (75 km/h), ale zase vyššie tempo v porovnaní s elektromobilom Hyundai Ioniq 5 (72 km/h).

Škoda Enyaq

Aj preto od Enyaqu asi mnohí očakávali, že v klasickom losom teste nezaváha a dosiahne podobný výsledok ako sesterské ID.4, realita však bola trochu iná. Mladoboleslavský crossover zvládol úhybný manéver len v rýchlosti 67 km/h, teda nielen horšie ako ID.4, ale bol dokonca pomalší ako Mustang Mach-E.

Nepredvídavá

Testovací vodiči sa naviac začali sťažovať na nepredvídateľné chovanie stabilizačného programu ESP. Po prvom prejazde boli jeho reakcie ešte v poriadku, ale pri ďalších pokusoch sa auto pri vyšších rýchlostiach dostávalo do výrazného pretáčavého šmyku. Kde sa stala chyba?

Škoda Enyaq

Škoda dorazila na test v špecifikácii iV 60, teda s jedným elektromotorom s výkonom 180 koní, pohonom zadných kolies a kapacitou 62 kWh. A obutá bola na „ekologických“ pneumatikách Bridgestone Turanza Eco, a práve na tie ukazujú testovací vodiči. Majú podozrenie, že so zvýšenou záťažou prestavajú zvládať svoju prácu. „Problém Enyaqu je v tom, že v záverečnej fáze skúšky prestane byť ovládateľný,“ poznamenal na adresu českej novinky jeden z účastníkov testu.

Ako s týmto výsledkom naloží automobilka, vôbec netušíme. Je možné, že výsledok nakoniec ani nebude komentovať. V každom prípade rukavica bola hodená a nás zaujíma, či ju niekto zodvihne.

zdroj: km77