Škoda na rozdiel od iných výrobcov zatiaľ nemala potrebu hlásiť do sveta žiadny termín, kedy postaví posledné vozidlo so spaľovacím motorom, postupnej elektrifikácii však vyhýbať nemôže. Pokuty za flotilové emisie smerujúce do bruselskej pokladničky sú neúprosné, európska legislatíva tiež a navyše jej povinnosťou je neodchyľovať sa jednotnej politiky určovanej Wolfsburgom.

V mladoboleslavskej automobilke začali s elektromobilmi kvôli koncernovej hierarchii o niečo pomalšie, konkrétne modelom Enyaq iV, na nedostatok záujmu sa však v českej firme nikto sťažovať nemôže. Díleri Škody evidujú až 70 tisíc objednávok a vedenie priznáva, že ide o prekvapivý výsledok. „Tento automobil sa predáva lepšie, ako sme čakali,“ konštatuje v rozhovor Thomas Schäfer. Tým však úspešný štart nekončí.

Škoda

Enyaq Coupé iV a tri ďalšie modely

V auguste sa škodovke podarilo na nemeckom trhu predať viac modelov Enyaq než volkswagenu ekvivalentných elektromobilov ID.4. Či sa z toho stane trend alebo ide o náhodu, momentálne nezistíme, to prezradia až nasledujúce mesiace, Česi však čoskoro pritvrdia hru. Ešte v tomto roku majú v pláne predstaviť trochu menej praktickú verziu Enyaq „kupé“ a ďalšie autá budú nasledovať.

„V programe máme pevne zakotvené najmenej tri ďalšie čisto elektrické modely, ktoré sa svojou veľkosťou zaradia pod Enyaq,“ prezradil niečo z ďalších plánov Schäfer. Čo sa varí v koncernovej kuchyni, naznačili posledné koncepty Volkswagen ID. Life a Cupra UrbanRebel a práve týmto smerom sa bude uberať i vývoj Škody. Mestský elektromobil by mal podľa šéfa českej značky prísť v roku 2025 alebo 2026.

Škoda

Čo bude nasledovať? „Intenzívne premýšľame o E-Octavii, elektrickom náprotivku dekády najúspešnejšieho modelu, ktorý tvorí jadro našej značky,“ naznačil o vzdialenejšej budúcnosti Thomas Schäfer, podľa ktorého by sa takýto automobil mal objaviť v druhej polovici tejto dekády. „Je zrejmé, že česká dcéra VW bude musieť ponúknuť v tomto segmente aj elektromobil,“ dodáva.

A ako to vyzerá so spomínaným koncom áut s klasickými motormi? Hovoriť o termíne v prípade Škody by bolo pomerne kontraproduktívne už preto, že česká značka predáva relatívne dosť špecifických modelov na rozvojových trhoch, kde nie sú také prísne podmienky a drakonické pokuty a práve v týchto štátoch je nástup elektromobility v nedohľadne. Priznáva to i Schäfer: „Preto je dnes ešte príliš skoro na to, aby sme špekulovali o nejakom konkrétnom dátume, kedy skončia spaľovacie motory.“

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

zdroj: ŠkodaHandelsblatt