Veľa tajomstiev už okolo novej Škody Fabia štvrtej generácie nie je, do kompletnej skladačky však stále chýba to najdôležitejšie – celkový pohľad na sériový dizajn novinky. Automobilka už odhalila prvé detaily o jej novej výbave, motorovej palete či technickom základe, takže dnes už vieme, že bude technickým dvojčaťom svojich koncernových súrodencov postavených na podvozkovej platforme MQB A0. S tým nesúvisí len použitie palety nových koncernových motorov, ale aj podstatne väčšie vonkajšie aj vnútorné rozmery.
Ako cez kopírovací papier
Automobilka Škoda Auto už prezradila aj to, že nová Škoda Fabia IV narastie do celkovej dĺžky o veľkorysých 111 mm, čo znamená celkovú dĺžku 4108 mm. Na šírku sa zväčší o 48 mm na výsledných 1780 mm, čo je na milimeter presne ako má súčasný SEAT Ibiza. S ním bude Fabia pochopiteľne zdieľať aj rázvor 2564 mm, čo predstavuje nárast o masívnych 94 mm. Proporčne tak bude Fabia IV takmer na vlas rovnaká ako aktuálna Ibiza. Pravdupovediac, Fabia to už potrebovala. Segment malých áut sa totiž medzičasom opäť nafúkol a kým v roku 2015 ešte patrila Fabia medzi najpriestrannejších zástupcov svojej kategórie, dnes už rozmerovo nestíha. To sa však s príchodom novinky zmení. Škoda už potvrdila aj jej svetovú premiéru – v celej svojej kráse sa ukáže už v máji 2021.
Novú Fabiu IV bude možné postaviť až na 18-palcové disky kolies. Šialené, len pre porovnanie, prvá generácia športovej Octavie RS mala najväčšie príplatkové disky s priemerom len 17 palcov.
zdroj: Škoda Auto