Ak vám náhodou nedávno unikla svetová premiéra novej Fabie Monte Carlo, pripomíname, že nejde o športový model porovnateľný so staršími verziami RS, ale skrátka len o najvyšší výbavový stupeň, ktorý si môžete objednať prakticky s ktorýmkoľvek motorom. Výnimkou je len najslabší atmosférický litrový trojvalec MPi s výkonom 59 kW (80 koní).
Za základné prevedenie s preplňovaným agregátom 1.0 TSI a výkonom 70 kW (95 koní) si Škoda vypýta 17 380 eur, teda o 1190 eur viac, ako stojí doteraz najvyšší stupeň Style s týmto motorom. Čo za tieto peniaze dostanete?
V štandarde Monte Carla nájdete napríklad čierne 16-palcové hliníkové disky, diódové svetlá, dvojzónovú automatickú klimatizáciu, elektrické okná vpredu i vzadu, bezkľúčové odomykanie i štartovanie, zadné parkovacie senzory, vyhrievané predné športové sedačky, rádio s 8-palcovým dotykovým displejom, bluetooth, dva konektory USB-C, kožou čalúnený volant, vyhrievané vonkajšie spätné zrkadlá v elektrike a pár ďalší užitočných vecí.
V základe vzadu len bubny
Trochu trápna je kombinácia vrcholnej výbavy s nápismi Monte Carlo na blatníkoch a zadnými bubnami, ale štyri kotúčové brzdy dostanete až od motorizácie 1.0 TSI s výkonom (81 kW) 110 koní.
Našťastie to má riešenie. Za 90 eur si môžete priplatiť za lepšie brzdy aj s najslabším motorom, to nám ale potom dáva väčší zmysel príplatok 300 eur, za ktorý už máte silnejší trojvalec i lepšie brzdy. Väčší doplatok budete musieť položiť na drevo len v prípade objednávky sedemstupňového DSG. Stodesať koní s automatom vo Fabii MC vyjde na 19 180 eur.
Vôbec najdrahšia základná Fabia so štítkami Monte Carlo, štvorvalcom 1.5 TSI s výkonom 110 kW (150 koní) pod kapotou a sériovo dodávaným DSG, stojí 20 780 eur.
Ak budete chcieť znížený športový podvozok, Škoda vám naúčtuje prijateľných 84 eur a drahý nie je ani volič jazdných režimov, za ktorý sa pripláca 106 eur. Podstatne viac vás budú stáť zaujímavejšie kolesá. Za sedemnástky dáte 436 eur, osemnástky Libra s pneumatikami 215/40 R18 potom vyjdú na 987 eur. Chcete aspoň dojazdové rezervné koleso? Ani to nebude za 123 eur problém.
Ďalšia nadštandardná výbava je pomerne rozsiahla, takže nemá zmysel vymenovávať tu a teraz každú jednu položku. Za všetky by sme ale mohli spomenúť napríklad výraznejšie laky Phoenix (oranžová) a Velvet (červená) za 350 eur, adaptívny tempomat (282 eur), panoramatickú strechu (1031 eur), paket Safety s kolenným airbagom a ďalšími dvomi zadnými bočnými „vzduchovými vakmi“ za 431 eur alebo parkovacieho asistenta (646 eur).