Čo bude mať pod kapotou?
Bez zbytočnej slovnej vaty rovno priznávame, že pre vás žiadne optimistické správy nemáme. Chystané nové Monte Carlo postavené na základoch štvrtej generácie Škody Fabia síce môžeme považovať za vzdialeného duchovného nástupcu modelov RS, nepočítajte však s objemnejšou, výkonnejšou alebo lepšou pohonnou jednotkou, ako je preplňovaný štvorvalec 1.5 TSI.
Len pre poriadok dodávam, že tento motor má maximálny výkon 110 kW (150 k) pri 5000 až 6000 otáčkach za minútu, najvyšší krútiaci moment 250 Nm od 1500 do 3500 ot./min. a kombinuje sa výlučne s automatickou sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou 7DSG.
So spojkovým pedálom?
V súvislosti so sériovým DSG by sme asi mali poznamenať, že Škoda pri popisovaní detailov v interiéri nehovorí o páke voliča (automatu) ale radiacej páke, a keď sa pozorne pozriete na obrázok interiéru, na hlavici je jasne rozoznateľná H-kulisa. Znamená to ale, že Fabia Monte Carlo dostane štvorvalec s manuálom? To vám stopercentne nepotvrdíme, ale existuje i tretia indícia, že by to tak mohlo byť. Pod palubnou doskou je vľavo vidieť spojkový pedál.
Ak máme pravdu, príspevkom verzie MC nebude len nový predný nárazník, čierna maska chladiča, v rovnakej farbe lakované prahy, pridaný zadný difúzor, zadný spojler či kryty vonkajších spätných zrkadiel. Pôjde zároveň o prvé spojenie jedna-päťky turbo s manuálnou prevodovkou v novej Fabii. Teda samozrejme za predpokladu, že na ilustráciách nie je 1.0 TSI Monte Carlo s manuálom a celá vyššie uvedená teória je len naše zbožné prianie.
Špeci verzia Fabia Monte Carlo prišla v roku 2011
Pokiaľ ide o interiér, Škoda hovorí, že bude poskladaný prevažne z čiernych materiálov, majitelia však dostanú množstvo kontrastných červených detailov zladených s lakom karosérie. Volant dostane čalúnenie perforovanou kožou, hlavové opierky výškovo nastaviteľných športových sedadiel budú integrované do operadiel a za samozrejmosť považujte tiež hromadu štítkov s nápisom Monte Carlo zvonka i zvnútra.
Škoda v závere svojej tlačovej správy pripomína, že meno Monte Carlo bolo prvýkrát použité práve v prípade modelu Fabia (pred 11 rokmi), čo nám ale v tejto chvíli trochu chýba, je nejaký konkrétny termín, kedy by táto novinka mala byť predstavená.
zdroj: Škoda