V Mladej Boleslavi to opäť vrie. Rozruch už svojho času spôsobila informácia o presune výroby vlajkovej lode Škoda Superb do nového závodu v Turecku, ku ktorej nakoniec síce nedošlo, no otázka presunu výroby Škody Superb zostáva stále otvorená. Aby toho nebolo málo, vedenie koncernu VW oznámilo aj presun časti výroby SUV Škoda Karoq do Bratislavy. To vyburcovalo vedenie podnikových odborov k pohotovosti a protiopatreniam súvisiacim s ochranou pracovných miest v materskej automobilke. Zdá sa však, že odbory si neoddýchnu, najnovšie presiakli medzi zamestnancov informácie, že do Bratislavy sa nakoniec presunie aj časť výroby modelu Škoda Kamiq.
Fabia Combi mení situáciu
Presun časti výroby modelu Kamiq do Bratislavy má súvisieť s neplánovanou potrebou uvoľnenia výrobných kapacít pre štvrtú generáciu modelu Fabia Combi. Tú malo vedenie automobilky v úmysle vyradiť z ponuky, po vášnivej reakcii verejnosti a výborných predajoch jej aktuálnej generácie však došlo k rozhodnutiu ponechať Fabiu Combi naďalej v ponuke. S tým však úzko súvisí aj potreba nových výrobných kapacít. Práve tie majú byť k dispozícii po presune časti produkcie crossovera Kamiq na Slovensko. „Trápi nás diskusia o budúcnosti našich modelov. Z Bratislavy sme sa dozvedeli, že tam má ísť časť výroby modelu Karoq a taktiež produkcia modelu Kamiq. Teraz sme sa dozvedeli, že sa na tom skutočne pracuje,“ povedal na margo vzniknutej situácie odborový predák Jaroslav Povšík. Ako ďalej komentoval, automobilka sa pohráva s budúcnosťou pracovných miest aj vlastnou ziskovosťou, čo by malo negatívny vplyv na bonusy a iné formy odmeňovania zamestnancov.
Bez nás nerozhodujte, inak bude horieť
Povšík varoval, že bez diskusie sa takáto vec nemôže riešiť. „Keď budete o týchto veciach diskutovať bez nás, zabudnite na flexikontá a ďalšiu flexibilitu zamestnancov. Nikde inde by sa o takomto niečom nerozhodovalo bez zamestnancov,“ doplnil. Tým však vyjadrenia odborového predáka nekončia. „Taký kolotoč sme zažili aj so Superbom, ak v tom chcete pokračovať, už sa od nás žiadnej solidarity s predstavenstvom nedočkáte, prepojíme to s kolektívnym vyjednávaním a bude tu horieť.“ Povšík sa obáva najmä momentu, keď poklesne výroba Fabie a veľká časť produkcie ostatných modelov sa medzitým presunie do iných závodov. Dieter Seemann z predstavenstva automobilky Škoda Auto však upokojuje, že automobilka vždy pracuje len so scenármi, ktoré jej prinesú zisk. Presun výroby Škody Kamiq do Bratislavy však nepoprel.
zdroj: ČTK