SUV hýbu dnešným svetom štyroch kolies. Trend neobišiel ani značku Škoda, v súčasnosti je jej druhým najpredávanejším vozidlom typ Karoq. Za štyri roky od uvedenia si ho kúpilo vyše pol milióna zákazníkov. Teraz má za sebou facelift, ktorý prináša množstvo malých vylepšení na viacerých frontoch.
Základom modernizácie sú dizajnové úpravy. Škoda Karoq dostala mohutnejšiu masku chladiča evokujúcu väčší Kodiaq, ktorú lemujú prepracované svetlomety. Po prvýkrát môžu byť vybavené architektúrou LED Matrix. Retuš neobišla ani predný nárazník, rovnako ako dielec na opačnom konci karosérie. Zadné svetlá majú zmenený tvar i grafiku.
Menej výrazným prvkom je mohutnejší spojler zakončujúci strechu. Ide o súčasť vyladenej aerodynamickej stránky zahŕňajúcu aj vzduchové clony v prednom nárazníku, spodný kryt palivovej nádrže či ľahkozliatinové kolesá s priemerom 17 až 19 palcov. Súčiniteľ odporu vzduchu sa vďaka týmto zásahom zlepšil o slušných 9 percent.
Vyhotovenie Scout z ponuky vypadlo
Karoq má byť ponúkaný v deviatich farbách, paletu rozšírila oranžová Phoenix a sivá Graphite. Na výber budú štyri úrovne vybavenia namiesto doterajších piatich. Z modelového radu vypadla terénne štylizovaná verzia Scout, kým variant Sportline pokračuje spolu s vyhotoveniami Active, Ambition a Style.
V interiéri sa objavili trvalo udržateľné materiály. Škoda v tlačovej správe vyzdvihuje najmä tzv. Eco balík, ktorý obsahuje poťahy vyrobené z vegánskych a recyklovaných materiálov. Okrem toho sú vo vnútri SUV nové dekoračné lišty. Náladové diódové osvetlenie má extra funkcie, pribudla tiež možnosť elektricky ovládané aj sedadlo spolujazdca.
Z kokpitu sa minimálne na nejaký čas porúčali klasické analógové prístroje. Mladá Boleslav uvádza, že v roku 2022 bude Karoq ponúkať výhradne s digitálnym prístrojovým štítom. Jeho štandardnú 8-palcovú verziu možno na želanie nahradiť panelom s uhlopriečkou 10,25 palca. Súčasťou faceliftu sú vylepšené bezpečnostné a asistenčné systémy, nechýba stále pripojenie na internet ani kompatibilita s mobilnou aplikáciou.
Paletu tvorí pätica motorov
Škoda Karoq dostala aj modernejšie motory, ktoré patria do koncernovej rodiny Evo. Oproti predchodcom majú byť efektívnejšie a čistejšie. Česká automobilka spomína úpravy kľukového hriadeľa, vstrekovania, turbodúchadla, výfukového potrubia i tepelného manažmentu agregátov, pri dvoch menších benzínoch sa zmenila tiež vložka valcov. Liatinu nahradila klzná vrstva nanášaná pomocou plazmy.
Základom palety bude naďalej zážihový trojvalec 1.0 TSI dosahujúci výkon 81 kW (110 k) a kombinovaný so šesťstupňovým manuálom. Ten dostane aj štvorvalcový agregát 1.5 TSI produkujúci 110 kW (150 k), k nemu si ale možno zvoliť aj prevodovku DSG so siedmimi stupňami. V prípade špičkového dvojlitra s maximom 140 kW (190 k) je dvojspojka štandardom spolu so systémom 4x4.
Naftu budú reprezentovať dve naladenia motora 2.0 TDI. To slabšie ponúkne najvyšší výkon 85 kW (116 k), alternatíva má k dispozícii 110 kW (150 k). Pri oboch vznetových verziách si možno zvoliť prevodovku. Rozdielom je, že silnejší diesel dostáva k DSG rovno aj pohon všetkých štyroch kolies.
Na mieste výroby facelift nič nemení, Karoq sa teda bude naďalej montovať aj v bratislavskom závode koncernu VW. Na predajný štart omladenej verzie si ešte nejaký čas počkáme. Odohrať sa má v priebehu apríla alebo mája, kedy plánuje lokálne zastúpenie značky Škoda zverejniť ceny platné pre náš trh. Vzhľadom na vykonané zmeny i nepriaznivú situáciu v rámci celého priemyslu možno aj pri tomto SUV očakávať zdraženie.