Tento týždeň mala premiéru v Berlíne nová Škoda Kodiaq. Netrúfame si tvrdiť, či vás niečím konkrétnym prekvapila, celkom určite ale vieme, že len ťažko mohla ohromiť svojimi výkonmi. V porovnaní s minulou generáciou je na tom rovnako alebo dokonca horšie, na mieste preto bola otázka, či česká automobilka s paletou pohonných jednotiek do budúcnosti ešte niečo urobí.
Koľko ďalší motorizácií, respektíve silnejších verzií už predstavených motorov Škoda vyvíja, to stále netušíme. kolegov z britského týždenníka Autocar ale zaujímala odpoveď na pomerne jednoduchú otázku: bude ďalší Kodiaq RS?
V prvej generácii bola táto športová verzia najskôr (od decembra 2018 do septembra 2020) poháňaná dieselovým motorom 2.0 TDI, presnejšie povedané bi-turbo prevedením s výkonom 240 koní a najvyšším krútiacim momentom 500 Nm. V polovici roka 2021 bol naftový Kodiaq RS nahradený benzínovým súrodencom, ktorý prevzal dvojlitrový štvorvalec z Octavie RS. Mal 245 koní a 370 Nm.
A vyššie uvedená hádanka? Autocar naznačuje, že to zo šéfa technického vývoja, Johannesa Nefta, liezlo ako z chlpatej deky, nakoniec ale prezradil: „Pracujeme na tom“.
Samozrejme redaktorov zaujímali ďalšie detaily, Neft však len naznačil, že „nemusí ísť“ o plug-in hybrid, a že auto dostane pohon štyri-krát-štyri.
Z momentálne dostupnej palety pohonných jednotiek koncernu VW to podľa Autocaru vychádza na 2.0 TSI s výkonom 272 koní, ktorý je odvodený z dvojlitra v Golfe GTI, je však samozrejme nutné brať tieto predbežné (nepotvrdené) správy s rezervou.
Ak by veľká škodovka tento motor skutočne dostala v spojení so 4x4 by mohla byť schopná akcelerovať z miesta na stovku za 5,5 sekundy a zrýchliť až na 250 kilometrov za hodinu.
Auto okrem pokročilej techniky celkom iste dostane aj niektoré prepracované komponenty karosérie (na úvodnej fotke je Kodiaq Sportline). Stopercentne počítajte s novými nárazníkmi, väčšími hliníkovými diskami, čiernu mriežkou a mnohými ďalšími úpravami. A uvedenie na trh? Briti tvrdia, že RS by mohlo byť zákazníkom dostupné už v priebehu budúceho roka.
zdroj: Autocar, Škoda