O Superbe RS sa hovorilo už pri predošlej II. generácii najluxusnejšej škodovky. Dávalo by to aj zmysel, keďže top model Superb V6 mal pohon 4x4 a podladený motor z Passatu R36. Superb V6 má 260 koní, čo vôbec nie je málo, a na stovku dokázal vyraziť za 6,7 sekundy, no športové oddelenie škodovky sa mu nemohlo špeciálne venovať. Nedostali na to zelenú.
Ešte bývalý šéf škodovky v roku 2015 potvrdil, že Superb RS ani v III. generácii nebude. Na autosalóne v Ženeve predstavili športovejšie strihnutý model Superb Sportsline, ktorý sme mali nedávno aj na autosalóne v Bratislave. To mal byť vrchol ponuky, prepĺňaný 4-valec TSI vyladený na 280 koní a pohon 4x4 cez haldex 5. generácie.
Takto si Superb III. generácie vo verzii RS predstavuje grafik a automobilový fanúšik známy pod pseudonymom X Tommi Design z Maďarska.
Vedenie je na vážkách
Koncom apríla sa však v nemeckom magazíne Autobild objavila krátka správa o tom, že vedenie firmy predsa len zvažuje svoje rozhodnutie Superb RS nevyrábať. Dôvodov na rozmýšľanie majú hneď niekoľko. Octavia RS III. generácie je najvydarenejšia doposiaľ a je mimoriadne úspešná. Čakacie doby na ňu sú viac než 6 mesiacov. Pre jej úspech existuje v toľkých verziách ako nikdy predtým. K dispozícii sú základné verzie RS220 ako liftback a combi, potom je tu model RS230 so samosvorným diferenciálom VAQ a nedávno prišla aj verzia Octavia RS 4x4. Jej veľký úspech v kombinácii s ešte lepším dizajnom Superba by komerčne určite nezlyhal. Práve naopak. A ďalší dôvod je, že technika potrebná pre Superb RS v zásade existuje. Vyvinúť a doladiť je nutné len "drobnosti", čo by nemuselo trvať ani rok.
zdroj: Autobild.de