Škoda Octavia Combi je dnes bezpochyby jedným z najúspešnejších modelov mladoboleslavskej automobilky. A hoci sa jej úplne prvá generácia na trhu objavila už v roku 1961 (vo výrobe vydržala dlhých 10 rokov), dnes sa nám pri vyslovení tohto mena vybaví skôr jej prvá novodobá generácia, ktorá prišla na trh presne pred štvrťstoročím. Jej sériová verzia sa verejnosti predviedla v marci 1998.
Odpovedalo 145 ľudí
Najskôr nezáujem, potom predajný trhák
Keď sa v roku 1996 predviedla prvá novodobá generácia Octavie vyvinutá a postavená kompletne pod patronátom koncernu VW, bola to veľká udalosť. Už vtedy však automobilka prezradila, že prvá veľká škodovka dostane aj verziu kombi. Očakávania verejnosti boli obrovské, veď o číslo menšie kombi vychádzajúce z Felicie bolo v tom čase asi najobľúbenejším českým autom. Predstava ešte väčšieho a reprezentatívnejšieho modelu s označením Combi tak bola viac než lákavá. Novodobá Octavia Combi sa nakoniec ukázala už na jeseň 1997, zatiaľ však len v podobe štúdie. Zainteresovaní však už vtedy vedeli, že sa pozeráme na sériové auto. To automobilka predviedla v marci 1998 a zožala pritom veľkú pochvalu.
Octavia Combi sa najskôr ukázala vo forme tejto štúdie. Bolo to však prakticky sériové auto.
Zaujímavosťou je, že v prvých rokoch produkcie tvorilo Combi len 15 % predajov modelového radu Octavia. Dôvody boli dva – cena a veľmi podarené tvary základného liftbacku pôsobiaceho reprezentatívnejším dojmom. Postupom času však o 20 l väčší základný objem kufra (528 vs. 548 l) a možnosť naložiť ho až po strechu zákazníkov zaujala a už v čase prvého faceliftu Octavie (r. 2000) narástol podiel verzie Combi na 40 %. Dnes je situácia dokonca taká, že Octavia Combi je populárnejšia než Octavia liftback, čo nakoniec automobilku donútilo k tomu, že 4. generáciu Octavie uviedla do predaja najskôr vo verzii Combi. Prvá novodobá Octavia Combi vydržala vo výrobe až do roku 2010, čím dĺžkou produkcie dokonca o dva roky prekonala aj jej predchodkyňu z roku 1961. Gratulujeme!
Vrcholnou verziou celej modelovej ponuky mladoboleslavskej automobilky bola v tom čase Škoda Octavia Combi Laurin & Klement s béžovým interiérom.