Vývoj elektrickej Škody Octavia je v plnom prúde, kým ale tento model dorazí, objaví sa v roku 2024 modernizovaná súčasná štvrtá generácia. Batériová verzia sa na trhu pripojí k sedemmiestnemu SUV, ktoré predznamenal koncept Vision 7S, mestskému elektromobilu, crossoveru Elroq a ďalšiemu menšiemu SUV, ktoré by malo byť náhradou Fabie. To všetko by sa malo odohrať v priebehu nasledujúcich štyroch rokov, do 2026.
Škoda plánuje, že v roku 2030 bude až 70 percent jej ziskov pochádzať z predaja elektrických modelov. Zvyšných 30 percent ale naznačuje, že spaľovacie motory by na prelome dekád mohli byť stále súčasťou áut českej značky.
Ako pripomína britský týždenník Autocar, najvyšší šéf škodovky, Klaus Zellmer, nevylučuje, že by po predstavení elektrickej Octavie nemohla v určitej podobe pokračovať i Octavia poháňaná klasickými motormi. V takom prípade by zrejme ostala na súčasnej platforme MQB a s veľkou pravdepodobnosťou by všetky modely museli zároveň využívať nejakú formu elektrifikácie.
Octavia na baterky naopak súčasné elektrické šasi MEB, ktoré využíva Volkswagen ID. 3 či Enyaq, zrejme nedostane. Doraziť má až začiatkom druhej polovice tohto desaťročia, a preto zrejme prijme úplne novú architektúru SSP, ktorá bude uvedená na trh v roku 2025.
Pochopiteľne, očakáva sa, že elektrická verzia prijme štylistický smer Modern Solid vytýčený konceptom Vision 7S, auto by malo dostať pokročilejšiu batériu s kapacitou 89 kWh, ktorá má zaručiť možnosť nabíjať výkonom 200 kW a dojazd podľa WLTP by mal byť okolo 600 kilometrov.
A Octavia so spaľovacím motorom? Zellmer a ďalší vo vedení značky i koncernu si samozrejme uvedomujú jej reputáciu a nemôžu nevidieť i zástupy zákazníkov. „Octavia je fantastické auto, ktoré samozrejme musíme udržať v rodine tak dlho, ako to len pôjde. Má veľkú zákaznícku základňu a sme lídrom v segmente kombíkov. Nikdy nemeňte víťazný tím.“
Octavia so spaľovacím motorom ako crossover?
Inak povedané. Elektrická Octavia dnešný model nenahradí. Pôjde novou samostatnou cestou, zatiaľ čo súčasné auto bude pokračovať v tom, kvôli čomu si ju dnes motoristi kupujú. Teda... aspoň približne. „Pre našu značku je skutočne dôležité, aby sme ostali verní našim hodnotám a dedičstvu,“ povedal Zellmer a zároveň dodal, že by Octavia mohla doraziť vo verzii so zodvihnutým podvozkom, aby zvládala ľahší terén. „Chceme na trh priniesť nejaké prekvapenie,“ naznačil tajomne šéf Škody.
zdroj: Škoda, Autocar