Technika prvej Octavie vychádzala z Golfu, no v Mladej Boleslavi stavili na veľký kufor. Obrovským batožinovým priestorom sa snažia výrobky značky ohromovať zákazníkov dodnes.
Technika vychádza z Golfu
Novodobá Octavia prvej generácie bola prvou modernou Škodou, ktorá vychádzala zo spolupráce s Volkswagenom. Na jej vývoji začali Nemci, ale aj Česi už v roku 1992, teda tesne po privatizácii značky. Technika prvej Octavie vychádzala z Golfu, no v Mladej Boleslavi stavili na veľký kufor. Obrovským batožinovým priestorom sa snažia výrobky značky ohromovať zákazníkov dodnes. Automobil nižšej strednej triedy prišiel v dvoch karosárskych verziách liftback a kombi. Liftback umožňoval veľmi dobrý prístup do kufra veľkosti 528/1328 litrov. Kým kufrom ohromovala Octavia všetkých chalupárov, s vnútorným priestorom to už také svetlé nebolo. Najmä pasažieri vzadu sa sťažovali na málo miesta na nohy. Treba si však uvedomiť, že Octavia prebrala krátky rázvor Golfu a ten čarovanie s priestorom v kabíne nedovolil.
O dva roky neskôr (marec, 1998) prišla praktickejšia verzia Combi. Tá slávila úspech najmä v Európe. V roku 1999 pribudla Octavia Combi s pohonom všetkých kolies. Išlo o systém Haldex, ktorý v prípade preklzu predných kolies pripája zadnú nápravu.
Octavia prvej generácie bola veľmi úspešná. Za 14 rokov výroby (1996 – 2010) ich zišlo z výrobnej linky takmer jeden a pol milióna. Konkrétne 970 tisíc liftbackov a viac ako 470 tisíc kombíkov. Druhá generácia bola ešte úspešnejšia, keď ich v rokoch 2004 – 2013 vyrobili až 2,7 milióna (1,6 milióna liftbackov a 900 tisíc kombíkov). V roku 2012 debutovala tretia generácia a pred pár dňami zišiel z výrobnej linky už jej miliónty kus.
Škoda vyrába najúspešnejší automobil aj mimo Českej Republiky, a to v Číne, v Indii, v Rusku a v Kazachstane.
Zdroj: tlačová správa