O najnovšiu predstavu športového trojdverového kupé postaveného na základoch Škody Octavia RS sa postaral známy maďarský grafik X-Tomi. A aj keď ide len o počítačovú ilustráciu, treba uznať, že dosť hodnovernú a realistickú. Ľudia si tak aspoň vedia predstaviť, ako by vyzeralo novodobé mladoboleslavské kupé, ak by sa ho fabrika rozhodla pustiť do sériovej výroby. Priaznivcom tejto koncepcie musia nateraz zostať len vizualizácie, automobilka žiadne kupé Škoda Octavia RS Coupé do výroby nepripravuje. Úvahy nad výrobou kupé tu však už kedysi naozaj boli.
Škoda Rapid (Š743) zostáva na dlhý čas posledným športovo ladeným sériovým kupé mladoboleslavskej Škody.
Kupé? Jedného dňa určite
Postoj automobilky Škoda Auto k výrobe športového kupé je momentálne jednoznačný. Potrebuje vyrábať veľkoobjemové modely a ich verzie, ktoré dokážu zaplatiť vlastný vývoj a následne priniesť zisky. Trendom doby sú navyše vysoké SUV. Móda športových kupé je skrátka dávno preč a s ňou aj ochota automobiliek financovať ich vývoj. Vedenie českej automobilky však už pred časom nepoprelo, že by sa na výrobu kupé reálne dalo, muselo by mať však dostatočný obchodný potenciál. Problém teda nie je v tvrdohlavom odmietaní, ale v preferenciách zákazníkov, ktorí dnes radšej zaplatia za crossover, či SUV, než za štíhle kupé. Autá s týmto druhom karosérie sa azda nikdy nepredávali horšie ako uplynulé desaťročie. Preto skutočne športové kupé s dvojdverovou karosériou prestalo v ostatnom čase vyrábať viacero značiek.
Takto vyzerá predstava dnešných zákazníkov o kupé. Zvýšený, päťdverový crossover s elektrickým pohonom. Automobilka im ho preto už čoskoro ponúkne.
Elektrika to môže zmeniť
S príchodom elektrických áut postavených je jednotnej platforme však môže dôjsť k zmene postoja celého koncernu VW. Ten už teraz avizuje, že urobí všetko preto, aby k elektromobilom pritiahol čo najviac nových zákazníkov. Na platforme MEB už pripravuje niekoľko karosárskych verzií nových elektromobilov. Prednosť majú, samozrejme, SUV. Ich podiel chce dokonca zvýšiť takmer na polovicu celkovej produkcie nových koncernových áut. Vzhľadom na stavebnicový systém výroby tohto druhu áut však nie je vylúčené, že príde aj športové kupé. Jedno totiž VW už potichu vyvíja. Či sa však jedného dňa ukáže aj pod inými koncernovými značkami (s pozmenenou podobou), zostáva zatiaľ tajomstvom.